מחלת העכברת: האם מותר לפנות למרכז רפואי בשבת?

בעקבות הזיהומים בנחלי רמת הגולן והתפרצות העכברת, אומר הרב מנחם פרל, ראש מכון צומת, לציבור לא להסס ולפנות למרכז רפואי או לבית החולים במקרה של חשש מהדבקות בעכברת גם בשבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/18 12:43 ה באלול התשעח

מחלת העכברת: האם מותר לפנות למרכז רפואי בשבת?
מתרחצים בנחלי רמת הגולן, צילום: פלאש 90

בעקבות השבת הקרבה והחשש מפגעי העכברת שבה חלו רוחצים בנחלים בצפון, קורא הרב מנחם פרל ראש מכון צומת לציבור לא להסס ולפנות לרופא, למרכז רפואי או לבית החולים במקרה של חשש מהדבקות בעכברת אם אחד מתסמיני המחלה מופיעים.

פניות רבות הגיעו השבוע למכון צומת בעניין העכברת ובדיקת התכנות להדבקות בזמן שבת. הרב פרל עונה על כך כי מי שרחץ בנחלים שהוגדרו כמסוכנים וחש בשבת ברע חייב לבדוק את העניין ובמקרה הצורך לטלפן או לנסוע בשבת לרופא, למרכז רפואי או להתפנות לבית החולים.

הרב מנחם פרל

הרב מנחם פרלצילום: מאושר לשימוש ללא קרדיט

"גם ספק סכנת חיים דוחה את השבת לכן על אדם החש בתסמינים של מחלה זו, בפרט חום גבוה (39 מעלות צלז') או כאבי שרירים, דלקת בלחמית העין וכד', ורחץ במקורות המים בצפון בשבועיים שלשה האחרונים, לגשת להיבדק במרכז רפואי."

לדבריו: "אין  להסס להתקשר לרופא בשבת. אם יש ספק של ממש, ומרחק ההליכה לבית החולים לא בר הליכה, יש לנסוע לשם בשבת"

במקרה של נסיעה  עדיף במידת האפשר לעשות זאת באופניים, ברכב חשמלי, לכתחילה עם פקוד שבת של מכון צומת או כל רכב אחר, כולם באים בחשבון כשמתגלים תסמינים אלו בשבת זו. הרב מדגיש כי אין להגביר דאגה מיותרת בכלל ובפרט בנושא התיירות בגולן ודבריו מתייחסים רק למי שביקר בנחלים שעליהם התריע  משרד הבריאות ובשבת יחוש שלא בטוב.