מחלקת היולדות במרכז ירושלים תיסגר?

בית החולים ביקור חולים, השייך ל'שערי צדק', צפוי לסגור את מחלקת היולדות במרכז העיר ירושלים, ולהעביר אותה לבניין שערי צדק בשכונת בית וגן. בשערי צדק אישרו את הפרטים. מחזיק תיק הבריאות בעירייה: "לא מתקבל על הדעת שבעיר ברוכת לידות כמו ירושלים ייסגר מקום שכזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/19 14:25 יא בשבט התשעט

מחלקת היולדות במרכז ירושלים תיסגר?
ביקור חולים, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

מחלקת היולדות הוותיקה תעבור מקום. בבית החולים ביקור חולים, הממוקם במרכז העיר ירושלים, ושייך לבית החולים שערי צדק בעיר, צפוי לסגור את מחלקת היולדות שלו ולהעבירה למתחם הגדול של שערי צדק, בשכונת בית וגן. כך פורסם לראשונה ב'ידיעות ירושלים'.

במחלקת היולדות של 'ביקור חולים', נולדים כ-6,000 תינוקות בשנה, והיא ממוקמת בצמוד לשכונות החרדיות במרכז ירושלים, גאולה, מאה שערים, מקור ברוך ועוד. בית החולים 'ביקור חולים', הוא הוותיק ביותר בירושלים, ובשנת 2012, בעקבות משבר כלכלי שהביא אותו אל סף סגירה, נמכר לבית החולים שערי צדק והפך להיות חלק ממנו.

בבית החולים שערי צדק אישרו את הפרטים: "אכן 'שערי צדק' מתכנן להעביר בהדרגה לאורך שבע השנים הקרובות את פעילות חדרי הלידה בלבד ממתחם ביקור חולים למתחם בבית וגן. יש לציין כי במקביל מתוכננת על שטח נרחב במתחם ביקור חולים הרחבת הפעילות האמבולטורית הפולשנית והמרפאתית".

חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק בריאות הציבור בעירייה, חיים אפשטיין (בני תורה) אמר ל"ידיעות ירושלים" כי כלל לא ידע על ההחלטה וכי הוא מתנגד לה ויעשה הכל כדי למנוע את רוע הגזירה. "לא מתקבל על הדעת שבעיר ברוכת לידות כמו ירושלים ייסגר מקום שכזה. 'ביקור חולים' הוא המקום הנגיש ביותר להרבה מאוד מתושבי האזור. 
"אני קורא גם לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן להתערב ולנסות לשנות את ההתנגדות של לשכת הבריאות המחוזית". אפשטיין הוסיף כי יפנה לכלל הגורמים הרלוונטיים על מנת לשנות את ההחלטה.