מחלקים תיקים: חוטובלי לקליטה, ישראל כ"ץ למשרד החוץ?

נתניהו שוקל לתת את תיק החוץ לכ"ץ ואת תיק הקליטה לחוטובלי, בעקבות פרישת ישראל ביתנו ומינויו לשר הביטחון. אמיר אוחנה ימונה לסגן שר החוץ?

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/11/18 20:34 יא בכסלו התשעט

מחלקים תיקים: חוטובלי לקליטה, ישראל כ"ץ למשרד החוץ?
תמונה לשרת הקליטה? חוטובלי, צילום: דוברות

לאחר ההחלטה של ראש הממשלה לקחת את תיק הביטחון לעצמו, ולאחר ששרי מפלגת הבית היהודי הודיעו על הישארותם בקואליציה, נתניהו שוקל למנות את השר ישראל כ"ץ לתפקיד שר החוץ ואת סגנית שר החוץ המכהנת ציפי חוטובלי לתפקיד שרת הקליטה. כך פורסם ב'ישראל היום'.

בהמשך למאמצים של ראש הממשלה לייצב את הקואליציה ולהשאיר את הממשלה הנוכחית על כנה, נשמעו היום (ב') דיבורים בליכוד ובסביבתו של נתניהו על סוגיית איוש תיק החוץ והקליטה שהתפנו לאחר התפטרותם של אנשי ישראל ביתנו.

אחה"צ נכנסו חברי כנסת מהליכוד לראש הממשלה ושוחחו עמו בעניין. בין השמות שהוזכרו לקבלת התיקים היה שר התחבורה ישראל כץ שישודרג לתיק החוץ מתוך כוונה לחזק את הבריתות בתוך הליכוד והקשרים בתוך המפלגה. מי שעלול שלא לאהוב את המינוי הוא השר לביטחון פנים גלעד ארדן, המחזיק, לדבריו, בהתחייבות של נתניהו לקבל תיק בכיר כמו תיק החוץ.

שם נוסף שעלה הוא שמה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שמעוניינת מאד לקבל את תיק הקליטה לידיה. השר לוין אף שוחח עם ראש הממשלה בעניין ואמר שמבחינת אנשי הליכוד מדובר במינוי הגיוני, שכן על תיק הקליטה אין "קופצים" רבים מדי וחוטובלי מתאימה אליו. ח"כ אמיר אוחנה הביע את רצונו להתמנות לתפקיד סגן שר החוץ במקומה של חוטובלי. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן