יו"ר ועדת הבחירות: התוצאות יתפרסמו בחצות

אין חשש ממתקפת סייבר או מהתערבות זרה בבחירות, אך כן אירעה תקלה טכנית בהזרמת המידע לציבור. בעוד כ-4 שעות נדע את תוצאות האמת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/19 19:09 ו בניסן התשעט

יו"ר ועדת הבחירות: התוצאות יתפרסמו בחצות
יו" ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יו"ר ועדת הבחירות של הכנסת, השופט חנן מלצר הודיע היום (ה') כי אכן הייתה תקלה טכנית בספירת הקולות, אך אין חשש ממתקפת סייבר או התערבות זרה. תוצאות האמת יפורסמו בחצות.

"אני שמח לבשר לציבור שהתוצאות הסופיות יפורסמו בחצות", אמר השופט מלצר. "ישנה תקלה בממשק בין מערכת הליבה לבין אתר האינטרנט. לא התגלתה כל בעיה במערכת הליבה המבודדת מן האינטרנט או מבחירות הבוחרים. הנתונים שיופיעו בחצות אלו תוצאות אמת. בנוסף, אני מבקש להדגיש כי במהלך היום כולו, עמדתי בקשר עם גורמי הביטחון שאמרו לי כי אין כאן בעיה של תקיפה זרה, או סייבר".

כזכור, היום הזה החל עם נתון שמראה כי מפלגת הימין החדש, בהנהגת איילת שקד ונפתלי בנט קיבלה מספיק קולות כדי להיכנס לכנסת ה-21. בצהריים התמונה נראתה כבר אחרת, כאשר המפלגה נשארת מחוץ לכנסת. בנוסף, לא מעט מפלגות טוענות כי ישנם אי סדרים או זיופים בכל מה שקשור לספירת הקולות. בשעה 19:30, השופט חנן מלצר צפוי למסור הצהרה בקשר לטענות השונות ולתוצאות האמת של בחירות 2019.

בצהריים הגיעה לוועדה שרת המשפטים איילת שקד בצל הדרמה שעשויה להותיר אותה ואת שותפה הפוליטי נפתלי בנט מחוץ לכנסת. עם סיום ספירת המעטפות הכפולות ("קולות החיילים"), התברר כי הימין החדש מתנדנדת וכנראה לא תצליח לחצות את אחוז החסימה. בצאתה מביתה הבוקר אמרה שקד: "אנחנו אופטימיים. הדיווחים היו טובים. צריך לחכות לתוצאות הסופיות של ועדת הבחירות". קודם לכן אמר נפתלי בנט בצאתו מביתו ברעננה: "אני מתפלל לה' ונלחם על כל קול". 

השרה איילת שקד

השרה איילת שקד צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הרב חיים אמסלם, מספר 2 ברשימת זהות לכנסת, טען גם הוא לזיופים ואמר: "זורמים אליי הודעות ללא הפסקה. באתר הבחירות מופיע 0 קולות לזהות והסופר בקלפי ספר 300 קולות. לא יודע איפה הבאג או הזיוף אבל לא נשתוק.יד נעלמה גדולה וחזקה וזה חמור מאוד. זה לא ייגמר בזה, נלך נגד זה מאוד רחוק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן