מחכים לנתניהו: הדרישות של איחוד מפלגות הימין לכניסה לממשלה

לא רק בלוק טכני: בעקבות פסילת בן ארי דרשו בעוצמה יהודית לקבל הבטחה לשריון של עו"ד בן גביר כיו"ר ועדת החוקה. סמוטריץ' והרב רפי הסכימו לדרישות, ויכנסו לממשלתו הבאה של נתניהו רק במידה ויתמלאו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/19 09:57 יד באדר ב'

מחכים לנתניהו: הדרישות של איחוד מפלגות הימין לכניסה לממשלה
ראשי עוצמה יהודית. בן גביר ובן ארי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

הבית היהודי-איחוד לאומי, שצירפו אליהם כבלוק טכני את עוצמה יהודית, סיכמו כי התנאי שלהם לכניסה לממשלתו הבאה של נתניהו, במידה וייבחר, הוא במינוי עו"ד איתמר בן גביר ליושב ראש ועדת החוקה - הזרוע המשפטית של הכנסת, כך פורסם לראשונה בחדשות 13. 

לאחר פסילת בן ארי על ידי שופטי בג"ץ, באיחוד מפלגות הימין מתכוננים ליום שאחרי הבחירות, ומוסרים בידי עו"ד בן גביר חבילה יפה של פיצויים. בין היתר סיכמו כי שלושת המפלגות המאוחדות יכנסו לממשלה רק לאחר שהתמלאו התנאים שלהם. 

על פי מבחן המנדטים נראה כי איחוד המפלגות הימין עומדת להיות אחת המפלגות הגדולות בממשלתו של נתניהו, ויהוו כף המאזניים בהרכבת הממשלה הבאה, כך שככל הנראה דרישותיהם יתקיימו. 

בשעה זו דנה וועדת הבחירות המרכזית, בראשות השופט מלצר, בשינוי רשימת איחוד מפלגות הימין והקפצת בן גביר למקום החמישי, לאחר פסילתו של בן ארי. 

היועמ"ש מנדלבליט העביר חוות דעת לוועדה ובה נכתב כי על פי חוק לא ניתן לשנות את סדר המועמדים לאחר הגשת הרשימות. במפלגות הימין טוענים כי זו הפעם הראשונה שנפסל מועמד בודד ועל כן צריך לחרוג מהכללים ולעול לפנים משורת הדין.