מח"ט הצנחנים נגד הבייני"שים

אל"מ אהרן חליווה לא מהסס לגנות את מסלול ה"הסדר", לרבות המשרתים בו: "לא סובל את המסלול הזה, הוא לא ערכי". ח"כ אורלב קורא להעבירו מתפקידו

חדשות כיפה אורי פולק 10/12/10 00:00 ג בטבת התשעא

מח"ט הצנחנים נגד הבייני"שים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

מסתבר כי על אף אחוז הגיוס הגבוה בקרב בני ישיבות ההסדר, כמו גם נכונותם לשירות קרבי ומשמעותי, לא כולם מרוצים מאנשי המסלול. העיתון "מעריב" מפרסם הבוקר (ו) כי מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף משנה אהרון חליווה, מי ששימש בתפקידו האחרון כמפקד בית הספר לקצינים של צה"ל, מגנה את המסלול בהזדמנויות שונות ולא מכחיש כי הוא מפלה לרעה את בני הישיבות.

בקורס מפקדי כיתות שנערך באחרונה אמר חליווה כי "אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי. כשאני בונה סגל גם יותר גבוה, אני רוצה שיעשו הרבה תפקידים. אני רוצה שיהיה גם סגני מפקדי פלוגות". הוא אף הודה כי אין בכוונתו לקדם את בני הישיבות מפני ש"זה לא משתלם לי".


שונא את המסלול הזה (צילום: דובר צהל)


"מה אני אגיד לפלוגה שאין לה עכשיו סמ"פ? שהוא במילואים?", מצוטט חליווה כמי ששואל קבוצת חיילים לפניה התייחס לסוגיה. "אני מעדיף לקחת מישהו פחות טוב שיישאר לי לשלושה-ארבעה תפקידים מאשר בני"ש (בן ישיבה), שישתחרר לאחר תפקיד אחד. זה לא משתלם לי".

באירוע אחר, בטענה על כך שחטיבת הצנחנים מפלה את בני הישיבות, לא היסס חליווה מלומר כי לא מדובר בשמועות. "זה נכון. ומה זה החטיבה? אני זה החטיבה. מבחינתי כל המסלולים האלה - הסדר, מח"ל, נח"ל - כל אלה אני לא רוצה אותם בחטיבה. זה מסלולים שלא כלכליים לי. איך אני יכול להוציא אתכם לפיקוד כשאני יודע שאתם לא תעשו מספיק תפקידים? זה שטויות שלמילואים צריכים קצינים, יש לי מספיק קצינים. אני רוצה בחטיבה שלי מפקדים, וזה לא שווה לי כלכלית להוציא אתכם לפיקוד".

חיילי ההסדר - מטובי הלוחמים

ח"כ זבולון אורלב בחר לבקר בחריפות את דבריו של חליווה, באומרו כי "דברי הבלע של מח"ט הצנחנים, אל"מ אהרון חליוה, כנגד לוחמי ישיבות ההסדר הם דברי השנאה מחייבים את שר הביטחון והרמטכ"ל להדיח את אל"מ חליוה מתפקידו כמח"ט הצנחנים ומכל תפקיד פיקודי אחר". לדבריו, "מפקד המוליך חיילים לקרב צריך ליות מפקד שכל חייליו יסתערו אחריו נוכח פני האויב ויתנו בו אמון מלא. מפקד ששונא את חייליו אי אפשר לצפות מהם להסתער אחריו בקרב".

גם שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ דניאל הרשקוביץ, טען בעקבות דבריו "במידה והדברים שצוטטו אכן נכונים - הוא איננו ראוי לשמש בתפקידו. חיילי ההסדר הם מטובי הלוחמים ובלעדיהם מערך המילואים היה קורס. תדע כל אם עברייה כי מי שמזלזל בחייליו אינו ראוי לפקד עליהם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכיפה כי "מדובר בדעתו הפרטית של הקצין, ואין היא משקפת את עמדת צה"ל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן