מחטף בקולומביה: הכירה במדינה פלשתינית

הממשלה היוצאת בקולומביה ביצעה מחטף רגע לפני שסיימה את תפקידה, והעבירה החלטה של הכרה במדינה פלשתינית. שגרירות ישראל בקולומביה: "סטירת לחי לבת ברית נאמנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/18 10:28 כח באב התשעח

מחטף בקולומביה: הכירה במדינה פלשתינית
נתניהו עם נשיא קולומביה היוצא. הכיר במדינה פלשתינית, צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

חמישה ימים לפני השבעתה של הנשיא הנבחר החדש בקולומביה, העבירה הממשלה היוצאת, בראשות הנשיא הפורש חואן מנואל סנטוס, החלטה המכירה בפלשתין כמדינה עצמאית. ההחלטה התקבלה בחשאיות ופורסמה אתמול ע"י שרת החוץ היוצאת במכתב לשגרירות הפלשתינית במדינה.

לישראל ולקולומביה קשרים ארוכי שנים, וראש הממשלה נתניהו אמור היה לטוס להשבעתו של הנשיא החדש שתתקיים ביום שני, אך ביטל את נסיעתו עקב המצב בדרום והשר צחי הנגבי ייצג את ישראל בטקס. 

הנשיא היוצא של קולומביה עם יו"ר הרשות הפלשתינית

הנשיא היוצא של קולומביה עם יו"ר הרשות הפלשתיניתצילום: Issam Rimawi/FLASH90

שר החוץ החדש של קולומביה, קרלוס הולמס, אמר שהממשלה החדשה תבחן את ההחלטה הזו, בהתאם לחוק הבינלאומי והרצון לשמור על יחסים דיפלומטים תקינים. "העדיפות של הממשלה הזו היא לשמור על שיתוף פעולה עם בעלות הברית והחברות שלנו, ולתרום לשלום ולביטחון הבינלאומיים", אמר הולמס.

שגרירות ישראל בקולומביה מסרה כי "שגרירות ישראל מופתעת ומאוכזבת מאוד הן מהחלטת ממשלתה הקודמת של קולומביה להכיר בפלסטין כמדינה והן מהדרך בה ההחלטה התקבלה. ניתן היה לקוות שממשלה ידידה הייתה מודיעה מראש לחברתה על שינוי במדיניות כל כך קריטי עבור בת בריתה".

"מדובר בסטירת לחי לבת ברית נאמנה שמנוגדת לקרבה בין המנהיגים והמדינה ואיכות היחסים", נמסר בהודעת השגרירות. "על בסיס הודעתו של שר החוץ הנכנס אנו מבקשים ממשלת קולומביה להפוך על פיה את החלטת הממשלה הקודמת, שהתקבלה בימיה האחרונים ומנוגדת ליחסים ההדוקים ושיתוף הפעולה הנרחב בין המדינות ולאינטרסים של שני העמים".