מחזקים את היקבים ביהודה ושומרון

מנהלת הרשות להשקעות אישרה לשלוש חברות העוסקות בתחום היין תכניות השקעה בסך כולל של כ-19 מיליון שקל. משרד הכלכלה יסייע במענקים בהיקף של כארבעה מיליון שקל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/18 17:13 כו בתמוז התשעח

מחזקים את היקבים ביהודה ושומרון
גפנים, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

מנהלת הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, ממשיכה לעודד את צמיחת ענף היין, ומאשרת 3 תוכניות חדשות, בהיקף השקעה כולל של כ-19 מלש"ח ובסיוע של כ-4, מענקי משרד הכלכלה. השקעות אלו מצטרפות ל- 7 תכניות שאושרו בשנים האחרונות לחברות העוסקות בתחום היין, בסך כולל של 92,474,500 ₪, 18,494,900 ₪ מענקי משרד הכלכלה והתעשייה.

פירוט ההשקעות החדשות:

חברת 'בית היין - אור הגנוז בע"מ' - תכנית השקעה בסך של 9,000,000 ש"ח (1,800,000 ש"ח במונחי מענק), ביישוב אור הגנוז (אז"פ א').

תכנית זו צפויה להביא לגידול במחזור המכירות בחברה בהיקף של 4,157,120 ש"ח, לקליטת 4 עובדים חדשים (בנוסף ל- 10 העובדים הקיימים) ולייצוא צפוי של 35% מסך המכירות. בשנים 2016-2017, סך הייצוא בחברה מכלל המכירות עמד על כ-30%. 

החברה מפעילה יקב מסחרי המייצר מבחר יינות כשרים למהדרין מסדרות שונות. מדובר ביקב הנחשב מהאיכותיים בענף היין בישראל,  בעל תרבות חדשנות גבוהה ביחס לענף היין בישראל.
במסגרת התכנית ולאור העלייה בביקוש למוצרי היקב, החברה מתכננת להקים מבנה חדש ומודרני ביישוב ולהעתיק אליו את פעילות היקב. התשתיות והציוד החדיש המתוכנן צפויים להגדיל את תפוקת המפעל ולייעל את כושר הייצור.

שר הכלכלה, אלי כהן

שר הכלכלה, אלי כהןצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

חברת 'אנטיפוד השקעות בע"מ' - תכנית השקעה בסך של 5,000,000 ש"ח (1,000,000 ש"ח במונחי מענק) בקריית ארבע (אז"פ א').

תכנית זו צפויה להביא לגידול במחזור המכירות בחברה בהיקף של 4,500,000 ש"ח, מחציתו מיועד ליצוא, וכן לקליטת 4 עובדים חדשים (בנוסף ל- 7 העובדים הקיימים).

פעילות החברה הינה הפעלת יקב וייצור יינות לבנים, אדומים ו- Ice wine, כאשר עיקר הייצור הינו ייצור יינות כשרים אשר יושנו מעל 5 שנים. צורת אחסון היינות ביקב זה הינה מיוחדת וכוללת אחסון היין המופק במכלי נירוסטה המצוידים במערכות ממוחשבות לצורך בקרה על שמירת הטמפרטורות כשלאחר מכן נשמר היין בחביות העץ.

במסגרת התכנית, בכוונת החברה להעתיק את מפעלה, הממוקם במבנה שכור באזור התעשייה ב' בקריית ארבע, ולהרחיבו במפעל חדש אשר יהיה בבעלותה, באזור התעשייה קריית ארבע.
ביקב החדש צופה החברה להגדיל את כושר הייצור והוא ייבנה בשיטת גרביטציה בטכנולוגיה חדשה שתאפשר את השבחת ייצור היינות.

חברת 'יקבי שילה בע"מ'  - תכנית השקעות בסך של 4,976,918 ש"ח (995,384 ש"ח במונחי מענק) באזור התעשייה שילה (אז"פ א'). 

תכנית זו צפויה להביא לגידול במחזור המכירות בחברה בהיקף של 7,968,000 ש"ח, וכן לקליטת 4 עובדים חדשים (בנוסף ל- 5 העובדים הקיימים).

החברה עוסקת בייצור, ייצוא ושיווק יינות. תכנית ההשקעות מיועדת להקמה של מפעל תעשייתי חדש, אליו תועבר הפעילות המבוצעת כיום במספר מבנים שכורים, לטובת הרחבת כושר הייצור של החברה ועמידה בסטנדרטים של ייצור יינות פרימיום. המפעל החדש יהיה גדול משמעותית מהמפעל הקיים, הפזור בכמה מבנים שכורים שלא מתאימים לאופי הפעילות ולא להיקף הייצור הנדרש.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר: "השקעה בתעשייה הישראלית, על מגוון ענפיה, הנה השקעה בכלכלה, בתעסוקה ופריפריה. סיוע לצמיחת ענף היין – יאפשר הגדלת היצוא והגעה לשווקים חדשים" 

נחום איצקוביץ, מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, אמר: "השקעות אלו מתווספות לסדרה של השקעות הון להקמה, הרחבה או העתקה של מפעלים בתעשיית היין. כל מפעל כזה, מחזק את תעשיית היין הישראלית כאשר האתגר המשמעותי הניצב בפניה הוא השיווק והייצוא לחו"ל. מינהל סחר חוץ והרשות להשקעות, יחד עם היקבים עצמם, חיפשו וממשיכים לחפש פתרונות להתמודדות עם אתגר זה תוך עידוד ותמיכה בתעשיית היין הישראלית המקומית".