מחבלים דורשים להשתחרר מהכלא: "החלטה פוליטית רגעית"

עשרות מחבלים פלסטיניים, משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש, עתרו לבג"צ בדרישה להשתחרר מהכלא. לטענתם, הם נעצרו מחדש 'מסיבות פוליטיות' על אף שלא ביצעו עבירות ביטחוניות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/03/19 20:58 כו באדר א'

מחבלים דורשים להשתחרר מהכלא: "החלטה פוליטית רגעית"
מחבלים משתחררים בעסקת שליט, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

נעצרו מתוך רצון לנקמה? 31 מחבלים פלסטינים, ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש לאחר חטיפת שלושת הנערים בקיץ 2014, ערב מבצע צוק איתן, הגישו היום (א') עתירה לבג"צ, באמצעות עורך הדין אביגדור פלדמן, בדרישה לשחררם באופן מיידי. כך פורסם ב'הארץ'.

על פי העתירה, ישראל עצרה את המחבלים מחדש מסיבות פוליטיות, מתוך רצון לנקמה על חטיפת הנערים, על אף שלא ביצעו עבירות ביטחוניות מאז שחרורם בעסקה, וכי המעצר מפר את ההסכם הבינלאומי שנחתם בעת עסקת שליט.

"בהחלטה פוליטית רגעית המונעת מתחושות 'נקמה' של פוליטיקאים יהודים שהחליטו לגמול בדרך זו לחמאס עקב חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים". כותב עו"ד פלדמן בעתירה, המצטטת פוסט של שרת המשפטים איילת שקד מהחודש שעבר, בו כתבה: "בנט התעקש והתעקש - עד שזה קרה. תוך ימים צה"ל והשב"כ עצרו כ-60 (!) מחבלים ממשוחררי עסקת שליט. עד היום רובם נמקים בכלא וזה הדבר הכואב ביותר לחמאס. זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שמחבלים ששוחררו - הוחזרו לכלא".

עו"ד אביגדור פלדמן

עו"ד אביגדור פלדמןצילום: משה שי, פלאש 90

פלדמן ממשיך וטוען בעתירתו כי רוב המשוחררים שנעצרו מחדש הם כבר אנשים מבוגרים, ולא מתכוונים לעסוק בטרור, בנוסף, הם עמדו בכל תנאי שחרורם: "השנים חולפות והמשוחררים נותרים משוחררים ואף הגיעו לפגישות תקופתיות עם נציגי שב"כ ואיש מהם לא העלה על דעתו כי הוא מבצע פעילות כנגד ביטחון המדינה, או מפר את כתב ההקלה", כתב פלדמן, "וכך, חיו המשוחררים בשלום ובנחת עד ליום בו החליטה המדינה לעצור את כולם במפתיע ובבת אחת ולפתע האשימה אותם בכך שהפרו את הוראות כתב ההקלה, הוראות אותן הם מקיימים כהלכה מיום שחרורם לשביעות רצונם של נציגי השב"כ".

לטענת עו"ד פלדמן, עילת המעצר היתה כי המחבלים ששוחררו קיבלו כסף מארגונים תומכי טרור, שהוכרזו כאסורים בישראל - 'כספי שיקום', אך הוא טוען כי "מעולם לא התריעו בפני העותרים כי יש בכך (בקבלת הכסף) להפר את כתב ההקלה".