מחאת תושבי הדרום הגיע לת"א

בעקבות הסכם הפסקת האש השבוע, תושבי הדרום יצאו להפגין על המדיניות של ממשלת ישראל ועל הצורה שבה נגמר הסבב האחרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/18 19:41 ז בכסלו התשעט

מאות תושבי עוטף עזה מפגינים הערב (ה') מול קריית הממשלה בתל אביב וחסמו את צומת עזריאלי במחאה על הסכמת הראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע להסכם הפסקת אש עם חמאס.

המחאה נערכת לקראת פגישת נתניהו עם עם ראשי המועצות בעוטף עזה. בפגישה שתתקיים בלשכת ראש הממשלה ישתתפו גם שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי.

מוקדם יותר הערב התנצל השר צחי הנגבי (הליכוד) על אמירתו הקשה ולפיה שיגורן של כ-460 רקטות ופצצות מרגמה לשטח ישראל תוך יממה הייתה "מידתית", שכן "מרבית הירי התמקד בעוטף, לירי על תל אביב יש משמעות אחרות"‎.

"לכל תושבי הדרום, לבי איתכם, אנחנו מצדיעים לגבורה שלכם ומחויבים לשמור עליכם. אני מצטער על הדברים, מתנצל עליהם ומקווה שמבינים שזה היה בהיסח הדעת", אמר הנגבי לחברת החדשות.

דברי הנגבי גררו ביקורת מימין ומשמאל. גם ראש הממשלה נתניהו התנער מהם ואמר "הבוקר שמעתי אמירה מקוממת, ואף שבאה התנצלות בעקבותיה, אני חייב להעמיד את הדברים על דיוקם.

''דין שדרות כדין תל אביב. הביטחון של תושבי הדרום חשוב בדיוק כמו הביטחון של שאר תושבי ישראל. אנחנו בעיצומה של מערכה. צריך אורך רוח, קור רוח ונחישות. אנחנו נערכים להמשך", הדגיש נתניהו.