מחאה בבית המשפט: עורכי דינם של הקטינים יצאו מהדיון

משפחותיהם ועורכי דינם של הנערים החשודים ברצח הפלסטינים יצאו מאולם מדיונים כמחאה על החלטת השב"כ שלא לאפשר לקטינים להתייצב לדיון כמקובל. עו"ד הבר: "אם החשודים לא פה גם אנחנו לא פה". השופט הודיע כי הדיון יתקיים ללא החשודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/19 12:32 ג בשבט התשעט

מחאה בבית המשפט: עורכי דינם של הקטינים יצאו מהדיון
צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

עורכי דינם של הקטינים העצורים בשב"כ יצאו לפני זמן קצר מאולם הדיונים במחוזי מרכז בלוד במחאה על כך שהקטינים עצמם לא הובאו לדיון. עורכי הדין חי הבר ואמיר ברכה, אשר מייצגים מטעם ארגון חוננו את הקטינים, סרבו לקיים את הדיון בערר שהוגש, עד שהקטינים יובאו מחדר החקירות לאולם הדיונים.

באולם נשארו אנשי השב"כ והמשטרה. השופט חגי טרסי קיבל את עמדת השב"כ והמשטרה, והורה על קיום דיון בערר על המעצר שלא בנוכחות הקטינים.

עורכי הדין של הקטינים סרבו לקיים דיון, והודיעו לבימ"ש בכתב כי הם עדיין עומדים על כך שהדיון יתקיים בנוכחות הקטינים, "מאחר ולא ניתנת לעוררים זכותם הבסיסית לניהול הליך הוגן לניהול הליך הוגן, כאשר ברקע מצויות טענותיהם לחקירה לחקירה הכוללת מעשי התעללות, השפלה והפעלת אמצעים פסולים, הרי שאין ביכולת ב"כ העוררים, לבצע עבודתם כלל". כתבן עורכי הדין לבית המשפט תוך שהם מציינים שהם עומדים על ניהול הדיון בנוכחות הקטינים.

עו"ד חי הבר מסר מחוץ לאולם: "יש היום עליית מדרגה חדשה. אנחנו הגשנו ערר לבית המשפט על הארכת מעצר של בית משפט השלום, כמו שכולנו יודעים הליכי מעצר מתקיימים כאשר החשוד נמצא נוכח באולם. כאן היחידה החוקרת החליטה שהיא לא רוצה להביא אותם והיא רוצה לקיים דיון לא בנוכחותם, הדבר הזה לא נכון, אין דבר כזה אין הליך מעצר שלא בנוכחות החשוד, לכן אנחנו כל עורכי הדין קמנו ועזבנו את האולם.

עורך דינים של הקטינים הוסיף: "אם המערכת רוצה לקיים דיונים במעמד צד אחד שתקיים, אם החשודים לא פה גם אנחנו לא פה, שיחליטו מה שיחליטו שיהיה שיח בין היחידה החוקרת לבין בית המשפט שידברו שידסקסו בניהם - אם רוצים להאריך את המעצר, רוצים לקבל את הערר, שיעשו מה שהם רוצים אנחנו לא הולכים להשתתף במשחק הזה, יש גבול לכל תעלול. אנחנו יצאנו מהאולם אנחנו מחכים שבית המשפט יודיע לנו, אנחנו נקיים דיונים אך ורק שהחשודים נמצאים נוכחים, מדובר בקטינים ללא עבר פלילי חלקם קטנים מתחת לגיל 16."