מזרח תיכון חדש? הורים התבקשו לרשום את ילדיהם ב'מדינת יהודה ושומרון'

משרד החינוך שלח טפסים לרישום ילדים למוסדות חינוך, עם בקשה לרישום מדינת הלידה, אך לצד מדינת ישראל מופיעות גם 'מדינת יהודה ושומרון', 'מדינת רמת הגולן' ו'מדינת רצועת עזה וסיני'. משרד החינוך: "הטעות תתוקן"

חדשות כיפה יהונתן קליין 09/01/19 12:13 ג בשבט התשעט

מזרח תיכון חדש? הורים התבקשו לרשום את ילדיהם ב'מדינת יהודה ושומרון'
מדינה עצמאית? רמת הגולן, צילום: מאור קינסבורסקי/פלאש 90

תושבי יהודה ושומרון? ברכות, יש לכם מדינה משלכם! כך לפחות על פי טופס של משרד החינוך, לרישום ילדים לכיתה א'. הורים שהתבקשו לרשום פרטים על ילדיהם העולים לבית ספר יסודי, נתקלו ברשימת מדינות המוצא האפשריות, לצד ישראל, גם את 'מדינת יהודה ושומרון', 'מדינת רמת הגולן' ו'מדינת רצועת עזה וסיני'.

"נדהמתי לראות במסמך רשמי שאזור יהודה ושומרון מופיע כמדינה נפרדת מישראל", סיפר לאתר YNET אב שהתבקש למלא את הטופס, לצורך רישום בנו לכיתה א'. "גרנו בעבר מספר שנים בקרני שומרון ואני מרגיש כעס ואי־נוחות עם הרשימה הזאת. יש כאן עניין לא תקין לחלוטין. לא ייתכן שיערבו שיקולים פוליטיים בעניינים ממלכתיים. בתעודת הזהות של הילדים שלי כתוב שהם נולדו בישראל, ועכשיו אני רואה שמחלקים את ישראל למדינות נוספות.
יהודה ושומרון היא חלק ממדינת ישראל. הצגת האזור הזה כמדינה נפרדת היא מאוד כואבת ומקוממת. הופתעתי מאוד לשמוע שמדובר בחוברת רישום רשמית של משרד החינוך".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, זועם על הרישום המקומם: "מדובר בדבר תמוה. אין לי ספק שמדובר בטעות, טעות שיש לתקנה באופן מיידי. יהודה ושומרון, על תושביהם, הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. כדאי לעדכן גם את הספרים במשרד החינוך שייתכן ונכתבו לפני מלחמת ששת הימים".

משרד החינוך מסר: "הנתונים נלקחו ממערכות המידע של מרשם האוכלוסין במשרד הפנים. הטעות תתוקן בהקדם".

רשות האוכלוסין וההגירה הגיבה: "על פי חוק מועברים נתונים למשרדים שונים בהתאם לצורכיהם. המשרד הרלוונטי עושה חיתוך של הנתונים הדרושים. כך עושים כל המשרדים וכך אנו מצפים גם ממשרד החינוך".