מזעזע: נמנע קמפיין השחרה נגד השרה שקד

מקורבים לנאשמת בעבירות מין קידמו קמפיין השחרה נגד שרת המשפטים כדי למנוע את הסגרתה לאוסטרליה. במסגרת הקמפיין קידמו אנשי הפרסום חשיפה שקרית של קשרים אסורים בין השרה לשופטים בתיק. חברות כנסת מהאופוזיציה יצאו להגנת השרה: "מהלך מניפולטיבי של מקורבי הנאשמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/18 09:43 כ בכסלו התשעט

מזעזע: נמנע קמפיין השחרה נגד השרה שקד
השרה שקד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מלכה לייפר, החשודה בעבירות מין בתלמידותיה, נעזרה בשרותיו של יועץ התקשורת רונן צור כדי לקדם קמפיין השחרה נגד שרת המשפטים איילת שקד, שאמורה לחתום על הליך הסגרתה לשלטונות אוסטרליה כך פורסם ב-YNET.

מלכה לייפר נמלטה לישראל באוגוסט 2014 אחרי חשדות כבדים שביצעה עברות מין בתלמידותיה באוסטרליה. אחרי שהתיישבה בעיר החרדית עימנואל, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט כי יכריז עליה כעל בת־הסגרה. הליך ההסגרה הופסק בעקבות חוות דעת כי לייפר אינה כשירה לדין. במרץ האחרון יצאה חוות דעת חדשה שמורה שלייפר יכולה להתייצב מול בית המשפט, מאז היא נמצאת במעצר בית ומחכה לתהליך ההסגרה לשלטונות האוסטרליים. 

כעת מתגלה שמקורביה של המואשמת קידמו קמפיין השחרה נגד שרת המשפטים כדי למנוע את הסגרתה בעזרת איש יחסי הציבור רונן צור. במצגת שבה פורטה התכנית, שנקראה "השקד הרקוב", נכתב בין היתר: "מאז כניסתה לתפקיד לשרת המשפטים יש אג'נדה ברורה - לכל חשוד בביצוע עבירה עומדת חזקת החפות.... בתנאי שאתה מקורב אליה", ובהמשך נכתב, "נחשוף את התנהלותה הבזויה של השרה שקד בתיק לייפר, את הקשר התמוה בין השרה לבין אנשי הון ושלטון באוסטרליה ואת המחדלים המטלטלים של מערכת המשפט".

יוצרי הקמפיין להציג פעלו במספר חזיתות כי להגיע ליעדם. הם רצו לטעון כי השרה מקורבת לשופטים שדנים בתיק לייפר. אחת הפעולות המתוכננות הייתה להגיש עתירה לבג"צ באמצעות עורך־דין פלילי בכיר (אייל בסרגליק, ששי גז) ולטעון ששקד מתערבת בצורה בוטה בהליך המשפטי. בשקף אחר במצגת נטען כי השופטים שדנו בעניינה של לייפר ראו ציוץ של שקד בנושא - ולכן הושפעו מעמדתה. 

מלשכת השרה שקד נמסר אמש: "שרת המשפטים לא תירתע מכל קמפיין מגמתי ושקרי נגדה. השרה שקד תפעיל את סמכותה במידת הצורך ואין בכוונתה להיכנע לאיומים. ככל שבית המשפט יחליט שמלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה, שקד לא תהסס לפעול להסגרתה כדי למצות עמה את מלוא חומרת הדין"

חיזוק משמעותי לשרה שקד התקבל מחברת הכנסת מהמחנה הציוני, מיכל בירן: "ניסיון ההשחרה של השרה איילת שקד מצד מקורבי מלכה לייפר הוא עוד אחד מהמהלכים המניפולטיביים שאפיינו את התנהלותם לאורך כל הדרך. אני מלווה את נפגעות התקיפות המיניות של לייפר מזה שנתיים ויודעת מקרוב כי מדובר באישה שלא בוחלת באמצעים. הגשתי שאילתא לשרה שקד בדרישה להבין כיצד יכול להיות שישראל מספקת אכסניה למי שנחשדה במעשים חמורים באוסטרליה, תוך שהיא מהווה סיכון לתלמידות ישראליות. שקד בתגובה הניעה את משרד המשפטים והיום לייפר נמצאת בעיצומו של תהליך ההסגרה תוך כדי שהיא נתונה במעצר, כראוי. מדובר בניסיון שקוף לערער את מערכת המשפט כדי למנוע מאישה שפגעה בעשרות נערות לתת את הדין"

מיכל בירן ומרב מיכאלי עם קורבנות מלכה לייפר

מיכל בירן ומרב מיכאלי עם קורבנות מלכה לייפרצילום: ללא

מחברת הבת של יועץ התקשורת רונן צור, רוזנבאום תקשורת, נמסר בתגובה"במסגרת עבודתנו עולים רעיונות שונים ומגוונים לטיפול בלקוח, כשבאופן טבעי לא כולם צולחים את שלב סיעור המוחות. מעבר לכך אין אנו נוהגים לדבר על לקוחותינו וכך נפעל גם במקרה זה".