אבינו מלכנו: הרם קרן ישראל עמך!

נכון לעכשיו, אומות העולם אשר לא השלימו עם הרמת קרן ישראל בארץ ישראל ובירושלים יש להן תוכניות שונות ומשונות להנמיך ולהשפיל את קרנם של ישראל. אחת התוכניות היא "מפת הדרכים"...

חדשות כיפה הרב דב ביגון 29/12/04 00:00 יז בטבת התשסה

קרנם של ישראל פעמים מאירה יותר ופעמים מאירה פחות. בבית ראשון, בימי דוד ושלמה האירה קרנם של ישראל בעולם, ובבית שני בימי מתתיהו ובניו. אמנם בגלות שנות אלפיים הושפלה קרנם של ישראל, כששיא ההשפלה היה בשואה הנוראה ברציחתם של שישה מליון יהודים על ידי הנאצים ימח שמם וזכרם –אבל הקמת מדינת ישראל סימלה את התרוממות קרנם של ישראל שהתחזקה עם הניצחונות שניצחנו את אויבינו במלחמת השחרור ובמלחמות שבאו אחר כך. קרנם של ישראל הולכת ומתרוממת עד שנזכה להתמלאות בקשתנו "אבינו מלכנו הרם קרן משיחך במהרה בימינו, אמן".

נכון לעכשיו, אומות העולם אשר לא השלימו עם הרמת קרן ישראל בארץ ישראל ובירושלים יש להן תוכניות שונות ומשונות להנמיך ולהשפיל את קרנם של ישראל. אחת התוכניות היא "מפת הדרכים" שמטרתה להקים מדינה ערבית בלב לבה של ארץ חיינו – בטענה שבזה הם יביאו שלום בינינו לבין הערבים, לצערנו ולבושתנו ראש הממשלה שרון הצטרף לתוכנית זו ואף הרחיק לכת ומוכן למסור חלקים מארץ ישראל כמקדמה, בצורת "תוכנית ההתנתקות" שהיא נסיגה תוך עקירה בכוח של אלפי יהודים מארצם ומביתם. מעשה זה משפיל ומנמיך את קרנם של ישראל בעולם, משפיל ומנמיך את עצמנו כאשר אנו מגלים חוסר רגישות ואטימות לב לכאבם ולצערם של אחים יקרים ואהובים שמוסרים נפשם למען העם והארץ וכשאנו מתכננים בקור רוח את עקירתם מארץ ישראל. וכל זה בשעה שאויבינו צוהלים ושמחים לראות כיצד יהודי אוחז בצוואר אחיו.

כיצד נרים את קרנם של ישראל, כיצד נרומם את ישראל לעת הזאת? זאת נעשה על ידי הרמת הדגל שהתחיל בו הרב קוק זצ"ל: דגל ירושלים. יש להקים תנועה שתפיח רוח ונשמה במפרשי עמנו ומדינתנו – רוח גדולה שתנחיל לישראל את הידיעה ואת ההכרה הוודאית מה הוא עם ישראל ומה ייעודו ההיסטורי בכלל ובארץ ישראל בפרט – שישראל הוא עם עולם, שנבחר על ידי בורא עולם, להיטיב ולהאיר לעולם כפי שכבר נאמר: "עם זו יצרתי לי תהילתי יספרו!".