נגעת במכשיר הסלולרי בזמן נהיגה? אתה רשע

בכנס העולמי לדיני ממונות ומשפט עברי בירושלים, הרב בן ציון אלגאזי, ראש מכון צורבא מרבנן וראש ישיבת ההסדר רמת גן אמר: "מי שמסכן את חייו שלו וחיים של נהגים אחרים, נחשב רשע על פי ההלכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/19 19:35 ד בשבט התשעט

נגעת במכשיר הסלולרי בזמן נהיגה? אתה רשע
נגעת בטלפון? אתה רשע, צילום: shutterstock

במסגרת מושב שנערך בכנס העולמי לדיני ממונות ומשפט עברי היום (ה) בירושלים אמר הרב בן ציון אלגאזי, ראש מכון צורבא מרבנן וראש ישיבת ההסדר רמת גן בנושא סכנת החיים בכבישים כי "מי שמסכן את חייו שלו וחיים של נהגים אחרים - יש לו גדר של 'רשע' על-פי ההלכה היהודית."

"סיכנת חיים בכביש? אתה רשע. נגעת במכשיר סלולארי בעת נהיגה? זו סכנת חיים ממשית ואתה רשע. לא חגרת את ילדייך? אתה רשע. מי שעובר על חוקי תנועה שיש בהם סכנת חיים הוא בגדר רשע,  ופסול לעדות. אפילו שלא גרם בפועל לתאונה, אלא אותו נהג יצר פוטנציאל לתאונה מסכנת חיים". אמר הרב אלגאזי.

הכנס העולמי

הכנס העולמי צילום: יח"צ

נשיא הכנס, הרב רצון ערוסי סמך ידיו על דבריו של הרב אלגאזי כי המסכן חיים בכביש נקרא רשע ופסול לדעות. במסגרת דבריו הסביר הרב אלגאזי את הגדרים ההלכתיים הקשורים לתקנות וחוקי התעבורה: "יותר מכל מלחמות ישראל, נהרגו תושבים דווקא בתאונות הדרכים. אסון דור שלצערנו מאות כל שנה מקפחים את חייהם. הרמב"ם אומר מצוות עשה: השמר לך ושמור נפשך מאוד - כל פרט שיש מכשול במחיצתו חייב להסירו וישנו איסור של 'לא תשים דמים בביתך'. כך גם ברשות הרבים. כל חוקי התעבורה תקפים על פי ההלכה וחייבים לשומרם. דינא דמלכותא דינא".

בנוסף ציין הרב אלגאזי: "מצווה להצטרף לאפליקצייה של 'שומרי דרך' המדווחת על נהגים אשר נוסעים בצורה המסכנת את הציבור הרחב". במסגרת המושב השתתפו גם הרב רצון ערוסי, נשיא הכנס, הרב שלמה אישון ראש מכון כת"ר, וגאל גרינוולד - יו"ר עמותת צורבא.