מבשלות היסטוריה: נשים נוספות סיימו קורס משגיחות כשרות

השבוע סיימו 19 נשים נוספות את הקורס שיזמה תנועת "אמונה" בשיתוף עם ארגון רבני צׂהר להכשרת משגיחות כשרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/19 18:11 ז באדר א'

מבשלות היסטוריה: נשים נוספות סיימו קורס משגיחות כשרות
משגיחות הכשרות, צילום: יח"צ

עד לפני כחמש שנים, זה נשמע כרעיון אידיאלי ומושלם, אך בלתי ניתן למימוש. היום זאת כבר עובדה, שזקוקה אמנם לעידוד, להגברת התמיכה ולדרבון נמרץ, אבל עובדה קיימת. השבוע סיימו 19 נשים נוספות את הקורס השלישי, שיזמה תנועת "אמונה", בשיתוף עם ארגון רבני צׂהר, להכשרת משגיחות כשרות.

המשגיחות יוכלו לפקח במטבחים ציבוריים, אולמות אירועים ומסעדות. בעולם המסעדנות משוועים לכוח אדם מקצועי ויעיל, ובהדרגה מצטרפות אליו נשים יראות שמים, חרוצות, עם ידע הלכתי ופרקטי מן המעלה הראשונה.

בין המשתלמות שסיימו לימודיהן בהצלחה, ומתכוונות לגשת גם לבחינות ההסמכה של הרבנות הראשית, נמצאות; לבורנטית במכון וייצמן, עובדת סוציאלית מגבעת שמואל, דוקטורנטית באוניברסיטת ב"ש, מורות, מנהלת מחלקת יבוא בחברת מזון, עובדות מטבח, עקרות בית וגמלאיות ועוד.

"מבחינת האמת, אין שום ספק באשר ליתרונות המובהקים שיש להשגחה על-ידי נשים. אני משוכנעת כי עבודתן בתחום זה, שנתון לא פעם למתקפות והשמצות, תתרום באופן משמעותי לשיפור הכשרות בארץ" אמרה יו"ר "אמונה" ויוזמת הפרויקט, ליאורה מינקה. "ההתנגדות מלכתחילה למהלך הייתה מסוג ההתניות והתגובות הקלאסיות של רבנות, שמעדיפה לא פעם קיפאון על-פני חידוש, גם אם אין ולא הייתה שום מניעה דתית או הלכתית לקידום המהלך החשוב הזה".

משגיחות הכשרות

משגיחות הכשרותצילום: יח"צ

הקורס, המתפרס על-פני 3 חודשים, נוהל על-ידי עו"ד ציפורת שימל מ"אמונה", ועל תכני הלימוד המקיפים והמגוונים, הכוללים את כל הנושאים הנדרשים. כדי לעמוד במבחני הרבנות הראשית לישראל הופקד הרב אורן דובדבני, מומחה כשרות בעל שם עולמי, העומד בראש מערך הכשרות של צׂהר.

"הצלחת הקורסים, הן בהכשרה העיונית והמעשית, והן בהענקת אופציה להעסקה מקצועית, מדרבנת אותנו לפתוח בקרוב השתלמות נוספת. היא מתאימה לכל גיל ומומלצת לכל מי שמעוניינת להרחיב השכלתה בתחום ולהשתלב במשרה גמישה" מצהירה בסיפוק ציפורת שימל.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן