הדיל האירופי: הכרה ברבנים-תמורת אי הכרה בגיור

רבני אירופה יפסיקו להכיר בגיורים פרטיים שנעשים בישראל, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית לישראל, תמורת חיזוק של בתי הדין ששייכים להם במדינות השונות. מייסד "גיור כהלכה": "לא יעלה על הדעת שימכרו את ההלכה היהודית ואת עם ישראל עבור דילים פוליטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/18 08:20 יח בכסלו התשעט

הדיל האירופי: הכרה ברבנים-תמורת אי הכרה בגיור
כנס גיור כהלכה | למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: עזרא לנדאו

המאבק בגיורים הפרטיים. לפי ההסכם שמתגבש, הרבנות הראשית בישראל תכיר בגיורים של חלק מרבני אירופה. המטרה: חיזוק בתי הדין במדינות השונות. כך מפרסם הבוקר (ב') לראשונה, עורך ערוץ יהדות ב'ישראל היום'-חנן גרינווד

רבני אירופה יפסיקו להכיר בגיורים פרטיים שנעשים בישראל, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית לישראל, תמורת חיזוק של בתי הדין ששייכים להם במדינות השונות.  אלו יהפכו לאוטוריטה היחידה בתחום הגיור באזור שלהם, כל על פי סיכום שמתגבש, ושצפוי להיחתם ככל הנראה בימים הקרובים.

על פי הסיכום, שצפוי להיחתם בקרוב לאחר שנתיים של דיונים, לא יכירו בארגון ועידת רבני אירופה בגיורים הפרטיים, ובתמורה יופסק נוהל ברבנות הראשית שבמסגרתו רבנים נודדים יוצאים לגייר בקהילות שונות. במקום זאת, בכל קהילה שבה קיים בית דין שמוכר על ידי הרבנות, הוא יגייר , ובמקומות שבהם אין בית דין ייבדוק פתרון נקודתי.

הרב שאול פרבר מייסד "גיור כהלכה" אומר בעקבות הפרסום כי "לא יעלה על הדעת שימכרו את ההלכה היהודית ואת עם ישראל עבור דילים פוליטיים. אנחנו לא מעלים על דעתנו שהרב הראשי לישראל או וועד רבני אירופה יתנו את ידם למעשה כזה. גיור כהלכה מוכר על ידי הקהילה היהודית הרחבה וזוכה לתמיכה רבה בארץ ובעולם, והמגמה הזאת הולכת ומתעצמת כל הזמן. ראוי ונכון שהרבנות הראשית תעסוק בטובת עם ישראל"