אב בית הדין הרבני הגדול: "אם יש ראשית ראייה לאלימות קיימת עילה לגירושין"

בכנס השנתי ה-16 לענייני נשים, משפחה ומשפט בישראל אמר אמר הדיין הרב אליהו היישריק כי "נשים רבות לא מתלוננות על אלימות מצד בעליהן, לא רק בגלל פחד פיזי אלא בגלל פחד תדמיתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/19 16:23 ד בשבט התשעט

אב בית הדין הרבני הגדול: "אם יש ראשית ראייה לאלימות קיימת עילה לגירושין"
הדיין הרב אליהו היישריק, אב בית הדין הרבני הגדול לערעורים בירושלים, צילום: הותר לשימוש

במהלך הכנס השנתי ה-16 לענייני נשים, משפחה ומשפט בישראל שהתקיים השבוע במרכז רקמן לקידום מעמד האשה באוניברסיטת בר אילן ועסק בנושא "אלימות במשפחה" התבטא הדיין הרב אליהו היישריק, אב בית הדין הרבני הגדול לערעורים בירושלים, בחריפות בסוגיה.

"אלימות היא אפיון כללי של התנהגות", אמר הרב וציין כי "אלימות של בעל כלפי אשתו יכולה להתבטא בצעקות ובמכות וגם בהתעלמות קיצונית ממנה. מצב זה של התעלמות מוכר אצלנו כאלימות לכל דבר ומהווה עילה לגירושין.

הרב היישריק הוסיף כי "אנו תמיד ניקח בחשבון שכאשר יש אלימות כלפי האשה, יתכן ובעתיד תתבטא אלימות זו כלפי הילדים. התרופה לאלימות במשפחה היא לא במגרש הפלילי, הזירה לטיפול בה היא במישורים אחרים לגמרי. אנו  מוכרחים להיעזר באנשי מקצוע. לפעמים יש המלצות חד משמעותיות לפעמים אין. אנו מבקשים הבהרות ברורות מהעובדות הסוציאליות במקרים רבים מדוע הן סבורות  שאין לאלימות בין בני זוג השלכות לנושא החזקת הילדים?".

הדיין הרב אליהו היישריק ופרופ

הדיין הרב אליהו היישריק ופרופ' רות הלפרין קדרי, ראשת מרכז רקמצילום: הותר לשימוש

הרב היירשיק התייחס גם לדבריה של פרופ' רות הלפרין קדרי, ראש מרכז רקמן , שפתחה את הכנס ודיברה על העובדה שכ-30 אחוז מהנשים שהתגרשו בישראל דיווחו שהיו נתונות לאלימות במהלך הנישואין, על פי סקר שערך המרכז.

לדבריו, הנתונים הרבה יותר גבוהים מ-30 אחוז, נשים רבות לא מתלוננות על אלימות מצד בעליהן, לא רק בגלל פחד פיזי אלא בגלל פחד תדמיתי. אשה מרגישה שזה מוריד מתדמיתה להיות אשה מוכה ולכן לא מתלוננת. אם יש ראשית ראייה לאלימות קיימת עילה לגירושין".