מורעלים: בתי הספר הממלכתיים דתיים מובילים בגיוס לצה"ל

בתי הספר של הציונות הדתית מובילים ברשימת בתי הספר עם אחוזי הגיוס הגבוהים ביותר. הנתונים מראים כי הסרוגים מתגייסים לקרבי ואף ממשיכים לקצונה באחוזים גבוהים

חדשות כיפה מירב כהן 04/12/18 11:22 כו בכסלו התשעט

מורעלים: בתי הספר הממלכתיים דתיים מובילים בגיוס לצה"ל
חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: חיים אזולאי פלאש 90

בתי הספר הממלכתיים דתיים מובילים בראש רשימת נתוני הגיוס לשנת 2015-מחזור הגיוס שעתיד להשתחרר בקרוב. תגובות נרגשות של ראשי המוסדות המובילים. 

הקיבוצים הדתיים מובילים את הרשימה. על פי הנתונים תיכון הקיבוץ הדתי, שדה אליהו, הגיע למקום הראשון בגיוס בנים ובנות לצה"ל. במקום השני בגיוס הבנות הגיע התיכון של הקיצוץ הדתי בקיבוץ יבנה.

משה (קינלי) טור פז מנכל רשת החינוך של הקיבוץ הדתי אמר "מוסדות החינוך של הקיבוץ הדתי מתייחדים בחינוך ציוני-ערכי דתי, המצמיח תלמידים המחוייבים למדינה, לחברה ולעם ישראל. דווקא בימי החנוכה מחמם את הלב לראות את מסירותם של תלמידינו ו תלמידותינו לשירות העם והמולדת." עוד הוסיף כי "מן הראוי לציין שבמוסדות הלימוד שלנו ישנם אלפי תלמידים שאינם קיבוצניקים ובאים מן הפריפריה הגיאו-חברתית בישראל. כדוגמת כפר הנוער ימין אורד שגם הוא ברשימת בתי הספר המצטיינים בתרומה למדינה ולצה"ל."

משה (קינלי) טור פז

משה (קינלי) טור פזצילום: באדיבות המצולם

מוסדות רשת בני עקיבא מובילים במדדי השירות המשמעותי בצה"ל. למקום השלישי הגיעה ישיבת בני עקיבא סוסיא ולמקום העשירי ישיבת בני עקיבא תקוות יעקב, שניהם מבית רשת בני עקיבא, בראשות הרב חיים דרוקמן.

מנכ"ל הרשת, אלחנן גלט, מברך את הישיבות על הנתונים הגבוהים שעולים מתוך נתוני צה"ל על שירות משמעותי ועל היותם ברשימת עשרת בתי הספר המובילים: "אנו גאים בבוגרינו השותפים בתקומת ישראל בצד הישגיהם הלימודיים, והכל מתוך תורה גדולה".

 ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי ברך את בחורי הישיבה תיכונית סוסיא: "הישיבה התיכונית סוסיא היא חלק ממערך חינוכי מצטיין הקיים במועצה האזורית הר חברון. ברוח המכבים, שאת נצחונם אנו חוגגים בימים אלו, נמשיך לחנך את תלמידנו לערכים יהודים וציונים. רוח זו היא שניצחה מעטים מול רבים ותבטיח את המשך קיומו של צה"ל כצבא העם, למול מגמות הולכות וגוברות של צימצום בנשיאה בנטל. תודתי לראש הישיבה הרב נועם פרל לצוות החינוכי ולמנהלה חיים בר חי."

בית הספר הבלתי חוקי


צילום: דוברות הר חברון

 התיכון המוביל בארץ במיצוי לקצונה-אמי"ת המדעי תורני בכפר בתיה. מהנתונים עולה כי 26% מבוגרי בית הספר משרתים כקצינים בצה"ל. 95% מבוגרי בית הספר מתגייסים והוא תופס את המקום השישי בין בתי הספר בארץ  בשקלול כל הנתונים.  בבית הספר, הנמצא בכפר בתיה שברעננה למד הדר גולדין הי"ד שעדיין לא שב ממבצע צוק איתן.

מוריו של הדר גולדין הי"ד

מוריו של הדר גולדין הי"דצילום: הותר לשימוש

מנהל בית הספר, הרב יוני ברלין אומר שהתוצאות הן "בזכות צוות מורים מסור ומשמעותי המאמין בחינוך למיצוי היכולות ונתינה למדינה ולחברה." והוסיף "בוגרים של שני הבתים הקיימים בבית הספר, הבית המדעי ובית חברה ומשפט, פונים לפני הגיוס לשנת לימודים במכינות קדם צבאיות ובישיבות ההסדר, הם מתנדבים  ליחידות מיוחדות, ושואפים לקצונה. למרות שתלמידינו גם נפלו וגם נפצעו בלחימה, הרצון לתרום ולתת  יותר רק במגמת עליה."

"ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמי"ת אמר כי כולנו גאים בתלמידי אמי"ת כפר בתיה שלא מוותרים על מיצוי היכולות שלהם ועל מיצוי התרומה למען המדינה, ומתברכים באחוזים גבוהים בגיוס לשירות משמעותי בכלל המוסדות לבנים. 

ישיבת אור תורה נווה שמואל מבית רשת אור תורה סטון דורגה במקום החמישי והמכובד בין מוסדות החינוך המובילים בממדי הגיוס. הרב קנת' ברנדר, ראש רשת אור תורה סטון: "כרשת, עומד במרכז פעילותנו השילוב בין - אדם, תורה וחיים. כחלק מכך, אנו מאמינים כי לצד מצוינות פדגוגית, חשוב ונדרש מאתנו ומצוותי החינוך המעולים של הרשת, לנטוע בתלמידנו ראשית ומעל הכל ערכים של אהבת האדם, התורה והארץ", ומוסיף, "לשמחתנו וגאוותנו, נתוני הגיוס שפורסמו היום על ידי צה"ל, המצטרפים לדירוג מוסדות החינוך של הרשת בין התיכונים המובילים והערכיים על ידי משרד החינוך, מבטאים את המציאות לה אנו עדים מדיי יום בשטח, של תלמידנו  חדורי אהבת הארץ והמדינה. 

חדר אוכל צבאי. למצולמים אין קשר לכתבה


צילום: יעקב נעומי פלאש 90

שבעה מעשרה בתי הספר המובילים במדדי השירות המשמעותי בצה"ל שייכם לחמ"ד- החינוך הממלכתי דתי. ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החינוך הדתי אמר: "אנו גאים בבוגרי החינוך הממלכתי דתי המתחנכים לאור חזון החמ"ד- בין אדם לעמו, המשרתים שירות משמעותי ותורמים לביטחון המדינה. גם בהמשך דרכם אנו מוצאים שבוגרי החמ"ד משתלבים במשרות בכירות בכל שדרת ההשפעה של החברה הישראלית מתוך ענווה ומסירות. ערכים אלו עליהם מתחנכים בחמ"ד, משפיעים על אישיותם ונכונותם של בוגרי הציונות הדתית".

שושי שפיגל המפקחת על החינוך החברתי בחמ"ד, אמרה: "התרומה לצה"ל יושבת על רצף של נתינה, חסד והשפעה, ערכים הנלמדים כבר מגן הילדים, דרך החינוך בבתי הספר היסודיים ועד למוסדות העל יסודיים.

.

 

 




 



.