דיל משותף לחרדים ולבית היהודי לקראת הבחירות למועצת הרבנות הראשית

ראשי הסיעות הדתיות הסכימו להריץ לקדנציה שלישית את הרבנים המכהנים במועצת הרבנות הראשית. עמותת 'עתים' ו'נאמני תורה ועבודה': 'הבית היהודי' מפקירים את תחום הדת ומדינה כולו"

חדשות כיפה מירב כהן 22/08/18 17:15 יא באלול התשעח

דיל משותף לחרדים ולבית היהודי לקראת הבחירות למועצת הרבנות הראשית
צילום: דוברות סגן שר הביטחון

בישיבה שנערכה היום (ד') בין הרב אלי בן דהן אשר אמון על כל תחומי הדת במפלגת הבית היהודי, ובין נציגי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, הושגה הסכמה לפיה חברי מועצת הרבנות הראשית המכהנים יהיו מועמדי שלושת המפלגות בבחירות הקרובות למועצת הרבנות הראשית.

מועצת הרבנות הראשית היא הגוף העליון של הרבנות הראשית לישראל המורכבת מ-16 חברים, כאשר אחד הרבנים הראשיים מכהן כראש המועצה. הבחירות למועצה נעשות פעם ב-5 שנים. 

 מפלגת הבית היהודי החליטה לתמוך במועמדות הרבנים המכהנים לקדנציה נוספת תוך הסכמה עם המפלגות החרדיות. הארכת הקדנציה לרבנים אלו נעשית זו הפעם השלישית כאשר נבחרו לראשונה ב-2008 ונבחרו בשנית ב-2013. 

החלטת מפלגת הבית היהודי הגיעה בעקבות התייעצות עם בכירי רבני הציונות הדתית ובראשם הרב חיים דרוקמן. רשימת הרבניםכוללת: רבה של צפת – הרב שמואל אליהו, ראש ישיבת מרכז הרב – הרב יעקב שפירא, רב העיר קרית אונו – הרב רצון ערוסי, יו"ר ועד רבני זק"א – הרב יעקב רוז'ה, רב העיר גבעתיים – הרב יוסף גליקסברג, רב העיר מבשרת ציון – הרב שמעון אליטוב, רב העיר רעננה – הרב יצחק פרץ, רב העיר מגדל העמק – הרב יצחק דוד גרוסמן, ראש תחום נישואין ברבנות – הרב יצחק רלב"ג ורב העיר נשר – הרב יצחק לוי.

ארגון 'עתים' ותנועת נאמני תורה ועבודה הוציאו הודעה משותפת בה הם מצרים על ההסכם שימשיך את הקדנציה של אותם רבנים שנבחרו בשתי הפעמים האחרונות למועצת הרבנות. התפשרות על השתייכות המגזרית של חברי המועצה, ולא על עשייתם ותפיסתם המהותית ביחס לאופי הרבנות ויחסם לצורכי השעה והעם, משאירה את המועצה שוב ללא קול משמעותי הקשוב לכלל הציבור הישראלי:"'הבית היהודי' רוצים להיות מפלגה שמייצגת את כל הציבור הדתי לאומי, אך בליבת העיסוק בענייני דת ומדינה שחשובים לציבור שלה, הם מעדיפים לשמור על "שקט תעשייתי" מול המפלגות החרדיות, ולהמשיך לתת יד למונופול שלהם בתחום" כך אמרו, "רק לאחרונה התפרסם כי 80% מהציבור איבדו את האמון ברבנות הראשית, אך עולם כמנהגו נוהג, אף אחד לא חושב שצריך לבצע בדק בית ונראה שזה לא מפריע לנציגי המפלגה. צעד כמו שבחרו לעשות רק ימשיך את דרדור מעמדה של הרבנות, ואנחנו מקווים שמתוך הציונות הדתית יעלו קולות המבקשים להתעשת ולפעול לשנות את האבסורד הזה".