מועצת התכנון אישרה: מאות יחידות דיור חדשות ביו"ש

כ-450 דירות חדשות ייבנו ברחבי גוש עציון ו-250 בהר חברון. לאחר 20 שנה אושרה תב"ע ליישוב נגוהות. נאמן: "נמשיך להגיש עוד ועוד תכניות". דמרי: "צעד חשוב ומבורך תחת הנהגתו של ראש הממשלה נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/18 15:55 טז בסיון התשעח

מועצת התכנון אישרה: מאות יחידות דיור חדשות ביו"ש
אתר בנייה, צילום: פלאש 90. ליאור מזרחי

מועצת התכנון העליונה (מת"ע) של המנהל האזרחי אישרה היום (ד') את בנייתן של מאות יחידות דיור ביהודה ושומרון. בגוש עציון אושרו כ-450 יחידות ובהר חברון אושרו 250.

היחידות שאושרו בגוש עציון: 170 יחידות בנווה דניאל, 84 בכפר אלדד ועוד 38 יחידות נוספות בכפר עציון בנוסף ל-150 שכבר אושרו במת"ע. במועצת גוש עציון, שם ממשיכים במקביל לעבוד על תכנון של כ-17 אלף יחידות דיור בו זמנית ברחבי גוש עציון, הביעו תקווה שיצליחו לקצר את הליכי האישורים האין סופיים ולהמשיך בתנופת הבנייה.

נוסף לגוש עציון אישרה מועצת התכנון 250 יחידות דיור חדשות בהר חברון ואישרה את התב"ע ליישוב נגוהות, לאחר 20 שנה בלעדיה. התב"ע שאושרה כוללת את אישורם של 45 בתים קיימים ועוד תוספת בנייה של 57 בתים חדשים, שבנייתם תחל כבר בשבועות הקרובים.

כמו כן אושרו בנייתן של שכונות נוספות בהר חברון. ביישוב טנא עומרים אושרו 135 יחידות דיור, ביישוב כרמל אושרו 42 יחידות דיור ובמעלה חבר אושרה השלמת שכונה ל-24 יחידות דיור.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, בירך על האישורים, ואמר: "אנו מודים כמובן ומברכים את הממשלה על מאות היחידות שאושרו היום בגוש עציון, יחד עם כ-2,500 יחידות בשאר האזורים ביהודה ושומרון. יחד עם זאת אנו שבים וקוראים לממשלה להסיר כל מגבלה על בניה ביו"ש - אנחנו זקוקים להרבה הרבה יותר. נמשיך להגיש עוד ועוד תכניות, נמשיך לבנות, נמשיך לפתח את גוש עציון ונפעל להחלת ריבונות מלאה".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, הוסיף: "20 שנה מאז שאוזרח היישוב נגוהות, הנמצא בנקודה אסטרטגית חשובה, אנו מתקדמים שלב נוסף לנורמליזציה ושוויון זכויות לאזרחי יהודה ושומרון.

"אנו מודים לראש הממשלה ושר הביטחון. זהו צעד חשוב ומבורך תחת הנהגתו של ראש הממשלה נתניהו הממשיך את מורשתו של מנחם בגין שהעביר החלטת ממשלה בשנת 81 על הקמת 'נגוהות' עם 250 יחידות דיור.

 

"בשנים האחרונות אנו פועלים בעזרת שרי הממשלה לבנות ולפתח את יישובי הר חברון כגוש התיישבותי חזק ומובסס, השומר על אלפי דונמים ריקים של אדמות מדינה ומהווה חיץ ביטחוני ששומר על דרומה של ישראל. הישוב נגוהות הוא היישוב השני בהר חברון שמקבל תב"ע בשנתיים האחרונות לאחר שסנסנה אושרה ובניית השכונה בה הולכת ונשלמת".