מועצה האזורית שפיר: רדיפת נשים או 'פייק ניוז'?

במועצה האזורית שפיר נתלו הבוקר פשקווילים נגד תמר רחמים, המתמודדת לראשות המועצה, הטוענים שלא ראוי לאישה להתמודד לתפקיד ציבורי. מנגד, גורמים במועצה טוענים שמדובר ב'פייק', והמודעות הן פרובוקציה מטעמה של רחמים. איפה אמת?

חדשות כיפה יהונתן קליין 13/09/18 10:12 ד בתשרי התשעט

מועצה האזורית שפיר: רדיפת נשים או 'פייק ניוז'?
אחד הפשקווילים במוא"ז שפיר, צילום: יח"צ

הבוקר (ה) נתלו בשטחי המועצה האזורית שפיר עשרות פשקווילים נגד המתמודדת  לראשות המועצה תמר רחמים, הקוראים לתושבים שלא להצביע עבורה בשל היותה אישה. בשלטים שנתלו כתבו כי חל איסור על אישה להתמודד וכי "כל כבודה בת מלך פנימה". עוד נכתב בפשקווילים, "אישה אמיתית לא נכנסת לפוליטיקה, לא נלחמת בבעיות ציבוריות ולא מפרסמת סרטונים המופצים באינטרנט". הפשקוויל מצוטט מכתבי הרב קוק וקורא לתמר רחמים "לחזור הביתה ויפה שעה אחת קודם".

אחד הפשקווילים במוא"ז שפיר

אחד הפשקווילים במוא"ז שפירצילום: יח"צ

תמר רחמים מסרה כתגובה: "עצוב כל כך לקום הבוקר, ימים לפני יום כיפור ולגלות את השנאה ולו רק בשל היותי אישה. כואב לקום בבוקר ביודעין כי עדין ישנם החושבים כי על אישה אסור להתמודד. יחד עם זאת, אני בטוחה כי מדובר במיעוט ולא מדובר בכלל התושבים ואמשיך את העשייה שלי למען התושבים ואעשה הכל על מנת להוביל את המועצה להתנהלות טובה יותר, אכפתית יותר ומהבוקר גם לטובת הנשים שרוצות ויכולות לתרום בכל מקום שרק ירצו".

מנגד, גורמים במועצה טוענים כי מדובר ב'פייק', והפשקווילים נתלו מטעם מטה הבחירות של תמר רחמים. לדברי אותם גורמים, המודעות הן לא יותר מפרובוקציה זולה, שנועדה להסב את תשומת הלב אל מתמודדת אלמונית. לדברים ניתן להוסיף את הציוץ של איתן זליגר, מבעלי משרד הפרסום 'זליגר-שומרון', אשר מנהל את קמפיין הבחירות של מועמד אחר במועצה, אדיר נעמן. זליגר כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "מחפשים דוגמאות לפייק ניוז? קבלו דוגמא מבחירות במועצה האזורית שפיר", והוסיף את ההאשטאג #לאהיה_ולאנברא.

פייק מודעות?

פייק מודעות?צילום: צילום מסף מחשבון הטוויטר של זליגר