מועמד חרדי לראשות עיריית ירושלים

מזכירות 'אגודת ישראל' בירושלים אישרה ליוסי דייטש, סגן ראש עיריית ירושלים, להיות המועמד החרדי לראשות העיר

חדשות כיפה גלעד כהן 24/07/18 17:39 יב באב התשעח

מועמד חרדי לראשות עיריית ירושלים
מועמד חרדי לראשות העיר? יוסי דייטש, צילום: פלאש 90

הבחירות בירושלים: ריבוי המועמדים בירושלים הוא אולי הסיפור המרכזי עד עכשיו בבחירות בבירה, אך דווקא הציבור החרדי לא הכריז עד הערב (שלישי) על נציג רשמי לראשות עיריית ירושלים. עם זאת, התמונה השתנה לאחר הכרזתה של מזכירות  'אגודת ישראל' בעיר.

המזכירות אישרה ליוסי דייטש (50), תושב גאולה וסגן ראש עיריית ירושלים מטעם סיעת שלומי אמונים של אגודת ישראל, להתמודד על ראשות העיר.

דייטש מחזיק בתיק הדיור החרדי והוא משנה למחזיק תיק תכנון ובנייה. בראשית דרכו שימש כמזכיר ישיבת "בית אברהם - סלונים", בה למד. ובשנת 1996 החל לעבוד בלשכת סגן שר הבינוי והשיכון מאיר פרוש. דייטש נבחר ברשימת יהדות התורה (במסגרת סיעת "שלומי אמונים") למועצת עיריית ירושלים ב-2005, ומכהן כסגן ומ"מ ראש העיר מאז 2010.

אישור אגודת ישראל לדייטש להתמודד

אישור אגודת ישראל לדייטש להתמודדצילום: צילום מסך

נדמה כי בעקבות ריבוי המתמודדים שנאבקים על הקול הדתי-מסורתי-חילוני בירושלים דווקא המועמד החרדי יטרוף את הקלפים. אולם, גם בקרב הציבור החרדי אין תמימות דעים לגבי מועמדותו של דייטש. זאת מכיוון שמהצד השני של הפוליטיקה החרדית-ירושלמית עומד יצחק פינדרוס. פינדרוס מ'דגל התורה', שימש בעברו כראש עיריית ביתר עילית וכיום הוא ממלא מקום ראש עיריית ירושלים. מזכירות 'דגל התורה' פרסמה אתמול הודעה רשמית על האפשרות שתכריז על פינדרוס כמועמד שלה.

את התשובות לכל השאלות נקבל היום בשעות הערב כאשר מזכירות אגודת ישראל תתכנס בירושלים ותכריז, או שלא על יוסי דייטש כמועמד שלה לראשות עיריית ירושלים. הבחירות המוניציפאליות צפויות להתקיים ב-30 באוקטובר 2018