מונתה מנכ"לית למכינת "בני ציון" - טייסת מסוקים במילואים

שירה אטינג - טייסת מסוקי קרב, רס"ן במילואים, מונתה למנכ"לית מכינת "בני ציון" והיא תחליף בתפקידה את יובל כהאן - ראש המכינה אשר עומד כעת לדין בגין האסון שאירע.

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/18 20:38 יא בתמוז התשעח

מונתה מנכ"לית למכינת "בני ציון" - טייסת מסוקים במילואים
שירה אטינג, צילום: רונן גולדמן

שירה אטינג תיכנס לתפקידה ב- 15 ביולי 2018, לאחר שתיפגש עם אנשי משרד החינוך, מדריכי המכינה, חניכי המחזור הבא של המכינה והוריהם, וכן תקיים פגישות אישיות וקבוצתיות עם המשפחות השכולות, שאיבדו את יקיריהן באסון בנחל צפית.

אטינג - בת 31, ילידת היישוב מכבים, התגייסה לצה"ל לאחר התנדבות לשנת שירות בכפר הנוער "כנות", אטינג התקבלה לקורס טיס והוסמכה כטייסת מטוסי קוברה, תפקיד בו שירתה כשש שנים. במהלך הקורס סיימה תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון, ולאחר סיום שירותה הצבאי, למדה באוניברסיטת אוקספורד תואר שני בלימודי איכות הסביבה וניהול. בתום לימודיה קיבלה את מילגת "מילקן" שאפשרה לה לשמש בתפקיד ניהולי במשרד הכלכלה בתחום של טכנולוגיות מים, ומזה כשנה וחצי היא חברה במשרד הישראלי של חברת הייעוץ הבינלאומית "מקינזי".

אסון השיטפון

אסון השיטפון

צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

 

אטינג הודיעה היום (א'), בתיאום עם חברי הוועד המנהל, על כוונתה לא לפתוח מחזור חדש של חניכים בתחילת שנת הלימודים הקרובה, אלא רק בשנה שלאחר מכן. אטינג מסרה היום, במקביל להודעה על מינויה: "מכינת בני-ציון בעת משבר, הנובע ממותם הטראגי של תשע נערות ונער. האסון הוא בלתי נתפס, והוא מחייב את מכינת בני ציון, מוסד המכינות הארצי והחברה הישראלית בכללותה להתמודד עימו, להסתכל פנימה, להטיל ספק, להפיק לקחים ולהשתפר – מתוך מסירות לנערים ולנערות שמפקידים ועוד יפקידו את עתידם בידיה, מתוך מחויבות למשפחות השכולות, ומתוך מקצוענות וענווה".

הקבר הטרי

הקבר הטריצילום: Yonatan Sindel/Flash90

אטינג הוסיפה: "אני סבורה שיש מקום לקחת שנה של פסק זמן, ולבחון במהלכה הקמת תשתית חדשה. כמוסד חינוכי מוביל, עם אוכלוסיית בוגרים חזקה ומסורה ועם עשייה משמעותית לאורך 11 שנות קיומו – יסודות רבים יתגלו כחיוביים וחיוניים וישומרו. לעומתם, יסודות מסוימים ידרשו שינוי מן השורש, על מנת שנוכל להקים מחדש את המכינה בצורה מקצועית ולהרוויח את האמון שנותנת בנו החברה הישראלית. צוות המכינה יבצע את מירב המאמצים בשבועות הקרובים למצוא פתרונות לחניכי השנה הבאה".

כזכור, 9 נערות ונער נהרגו בשיטפון בערבה במהלך טיול "גיבוש" מטעם המכינה, אשר התקיים כהכנה לשנת הלימודים הבאה.