מוטי יוגב: "פריימריז בבית היהודי אינו ריאלי"

ח"כ מוטי יוגב, שהודיע כי יתמודד על ראשות הבית היהודי, טוען במכתב פתוח לחברי הבית היהודי, כי קיום פריימריז כעת איננו אפשרי, בגלל מחסור בכסף בקופת המפלגה. לדבריו, מרכז המפלגה צריך לבחור את היו"ר ואת הרשימה לכנסת

חדשות כיפה יהונתן קליין 01/01/19 09:13 כד בטבת התשעט

מוטי יוגב: "פריימריז בבית היהודי אינו ריאלי"
המרכז יבחר. מוטי יוגב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מי יבחר את יו"ר הבית היהודי? ח"כ מוטי יוגב, שהודיע כי יתמודד על ראשות המפלגה, טוען הבוקר (ג') כי אין אפשרות ריאלית לקיום פריימריז, בגלל מחסור בתקציב. במכתב פתוח לחברי הבית היהודי, קורא יוגב להקים וועדה, בה יהיו חברים נציגי מוסדות וארגונים בציונות הדתית, אשר תגבש המלצות כיצד יש לבחור את יו"ר המפלגה ואת הרשימה.

לדברי יוגב, הבחירה צריכה להיעשות באמצעות מרכז המפלגה, ולא באמצעות וועדה מסדרת כפי שעלה אתמול בישיבת ראשי הסניפים של הבית היהודי. יש לציין כי יוגב, המתמודד לתפקיד היו"ר, נחשב לבעל הכוח הרב ביותר במרכז הבית היהודי, דבר המגביר מאוד את סיכוייו להיבחר.

במכתב שפרסם יוגב נאמר: "מפלגת הבית היהודי חיונית לישראל. למדיניות החברתית, לחינוך הדתי- לאומי, לנושאי הדת והמדינה, להתיישבות ולביטחון. מאפייני מפלגת הבית היהודי, אינם "ימין חדש", מושג חד ערכי ושטוח, אלא מחוייבות לערכים ציונים – דתיים רבים ושורשיים. האירוע בו פרשו מחצית מחברי מפלגת הבית היהודי, הוא טלטלה שתביא אותנו לבירור דרכנו האמיתית והתחזקות הבית. רבים בציבור שאלו אותנו, מה דרך הפעולה כעת?

"ראשית יש להגדיר מטרה משותפת: להביא לנבחרת פוליטית גדולה ומגוונת, המייצגת את הציבור הציוני - דתי הרחב ביותר. נבחרת שתזכה באמון הציבורי הגדול ביותר, בבחירות הכלליות הבאות עלינו לטובה.

"המפתח לכך הוא יצירת אימון ציבורי רחב, באמצעות תהליך המשתף חברים רבים, בזמן הקצר העומד לרשותנו. לשם כך ראוי לקיים פריימריז שהוא התהליך המשתף ביותר. בימים האחרונים הצטערתי לשמוע שייתכן ופריימריז אינו ריאלי במציאות בה הסתבר שהכסף לפריימריז חסר בקופת המפלגה. בראייתי, ההליך המשתף המינימלי, הוא הצבעת חברי מרכז המפלגה, בפניהם נכון להביא את ההצעות השונות לבחירת היו"ר והנבחרת של הבית היהודי, להצביע ולקבל החלטות, כולל על הבאת מועמדים משמעותיים מבחוץ.

"המחשבה על ועדה מסדרת שהיא זו שתקבע את רשימת המועמדים, לכאורה פשוטה יותר, אך עלולה לפגוע באמון רבים, שיחושו שהתפקדו ושילמו, אך לא שותפו בתהליך ויצביעו למפלגות אחרות שצצו.

"מכיוון שהחוקה החדשה ריכזה את כל הסמכויות בידי היו"ר, שעזב את הספינה, הצעתי שלצורך גיבוש ההצעות שיובאו למרכז המפלגה, תצורף ותכונס תוך יומיים ועדה מיוחדת שתורכב מנציגי יו"ר הסניפים, מחברינו סגני ראשי הערים, נציגים מהארגונים הציונים-דתיים כמו אמונה, הקיבוץ הדתי, רשתות החינוך, תנועות הנוער והגרעינים, יחד עם חברי הכנסת המכהנים ומזכ"ל המפלגה, בראשות היו"ר הזמני המוסכם - חברינו יעקב סולר וחברים נוספים. יחד ננסח את ההצעות שיובאו למרכז להחלטות. לוחות הזמנים מחייבים זריזות של כינוס המרכז תוך שבוע ימים. נידרש לכנס את המרכז יותר מפעם אחת, לצורך שינויים בחוקה, כפי שיוצע ויידרש.

"עלינו לפעול בזריזות, ברוח חברית, במאמץ שיביא לכך שמפלגת הבית היהודי תהיה גדולה, חברה בקואליציה ובממשלת ישראל הבאה עלינו לטובה".