מה משותף לפתח תקווה, אשקלון ודימונה?

תנועת "ישראל חופשית" מפרסמת הבוקר (ה') את מדד "החופשי העירוני" ובו היא מציגה באיזה עיר יש יותר התערבות דתית בחיי התושב ובאיזה עיר ישנה פחות התערבות דתית. נתון מפתיע: תל אביב לא במקום הראשון במדד "החופשי העירוני"

חדשות כיפה גלעד כהן 11/10/18 09:43 ב בחשון התשעט

מה משותף לפתח תקווה, אשקלון ודימונה?
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

הבוקר (ה') פורסם מדד החופש העירוני של תנועת "ישראל חופשית". המדד מייצר מיפוי ודירוג של מצב החופש הדתי, להגדרתו ב-24 הערים הגדולות בישראל. המדד בדק מספר פרמטרים כמו, נסיעה בשבת, תקציבי העירייה לדת, שירותי דת, הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, אפשרויות של קבורה אזרחית בעיר ועוד מספר פרמטרים דתיים ודרג איזה עיר "חופשיה" יותר מדת, ובאיזה עיר יש התערבות של העירייה בנושאי דת ומדינה. באופן מפתיע, תל אביב לא הכי "חילונית", וירושלים לא הכי "דתית".

על פי ההסבר של תנועת "ישראל חופשית", המדד נעשה בגלל כל המאבקים בשנה האחרונה הקשורים לדת ומדינה. מאבקים כמו חוק המרכולים, מאבקים על עבודות התשתית ברכבת ישראל בשבת, על בניית גשר יהודית, על אירועים ציבוריים המתקיימים בהפרדה מגדרית ועוד. 

הדוח של ישראל חופשית

הדוח של ישראל חופשיתצילום: הותר לשימוש

מהנתונים של הדוח עולה כי העיר מודיעין גוברת על תל-אביב במדד "החופש העירוני", זאת אומרת, העיר הכי "חילונית", העיר שבה הכי פחות מורגשת התערבות דתית של העירייה בחיי התושבים. תל-אביב, מי שתהה לעצמו, נמצאת מיד אחר כך במקום השני מתוך 21 ערים.

הערים ה"דתיות" ביותר, או הערים שבה מורגשת התערבות עירונית בנושאי דת בחיי היומיום של התושבים אלו אשקלון, פתח תקווה, דימונה, בית שמש ובאופן לא מפתיע, בני ברק סוגרת את הרשימה מהסוף ומוגדרת בעצם כעיר שבה יש הכי פחות "חופש עירוני" להגדרתם של תנועת "ישראל חופשית". ירושלים אגב, נמצאת באמצע הטבלה, במקום ה-11.

השאלה המנחה שהובילה את הסקר של תנועת "ישראל חופשית" הייתה: "כיצד יכולה עירייה, בהובלת ראש העירייה ומועצת העיר, להשפיע על תושבי העיר בנושאים שקשורים לדת ומדינה". כל הקריטריונים נתונים לפעולות שהעירייה יכולה לנקוט - או להימנע מלנקוט - בכוונה להרחיב או לצמצם את "החופש העירוני" להגדרתם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן