מה משותף לדובר 'אם תרצו' ויו"ר סניף ליכוד חרדי?

אודי טנא ויעקב וידר החליטו, בשיתוף גורמים חרדיים, סרוגים וחילוניים, להקים רשימה כלל ישראלית שתנסה לשבור את ההגמוניה החרדית בעיר, "כיפה שחורה ישראלית ליד כיפה סרוגה ציונית יפעלו יחד במועצת העיר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/18 22:27 יח באלול התשעח

מה משותף לדובר 'אם תרצו' ויו"ר סניף ליכוד חרדי?
אנשי הרשימה החדשה, צילום: ללא קרדיט

לקראת הבחירות המוניציפליות, שייערכו בעוד כחודשיים, רשימות רבות נרקמות כשרובן משתייכות לזרם כזה או אחר. בבני ברק הקימו לאחרונה, לראשונה בעיר, רשימה חרדית-דתית-ישראלית שתתמודד למועצת העיר.

מדובר ברשימה, שלדברי מקימיה, מאגדים בתוכה תושבים חילוניים, חרדים, דתיים לאומים, ובני עדות שונות. הרשימה תנסה לקרוא תיגר על השליטה החרדית במועצת העיר ולטענתם מסקרי עומק שביצעו היא צפויה לקבל שלושה מנדטים.

בראש הרשימה עומד יו"ר הליכוד בבני ברק, יעקב וידר המשתייך לציבור החרדי, ובמקום השני שובץ דובר תנועת 'אם תרצו' והיועץ לשעבר לסגן שר החינוך, אודי טנא. במקום השלישי עתיד להיות משובץ תושב נוסף של העיר שאינו דתי או חרדי.

וידר, שפעל בעבר לכינון טקסי האזכרה לחללי צה"ל שקבורים בעיר וכן פעל למניעת סגירתה של אולפנת "צביה", אמר כי "העסקנים דואגים למקורבים ואנחנו דואגים לתושבים. יש 27 חברים במועצת העיר, מי מהם מייצג את הציבור? אף אחד. בבחירות האחרונות לכנסת הצביעו כ-10,000 בני ברקים למפלגות הציוניות, ואני בטוח שכולם יבינו את החשיבות ויבואו לבחור, כי זה או אנחנו או הם".

טנא הוסיף כי "מדובר ביום חג בו כלל הזרמים הציוניים מתאחדים יחד. כיפה שחורה ישראלית ליד כיפה סרוגה ציונית יפעלו יחד בעזרת ה' במועצת העיר כדי להילחם למען כלל צרכי הציבור הדתי-חרדי ישראלי-מסורתי וחילוני בעיר. מדובר באיחוד מרגש שצפוי לעורר מהפכה לה מחכים בעיר שנים רבות".