שולי מועלם לקינג: אתה יכול לקרוא לחגית - משה - אם קל לך יותר

יו,ר סיעת הבית היהודי מנתה את הישיגי חברת מפלגתה בירושלים ושחררה עקיצה ליו"ר 'מאוחדים. הרב אמנון בזק תהה, "מה ההצדקה להכפשת נשים כנופלות בפח מוסרי יותר מגברים?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/10/18 18:57 כט בתשרי התשעט

שולי מועלם לקינג: אתה יכול לקרוא לחגית - משה - אם קל לך יותר
ח"כ מועלם רפאלי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר תגובתה של יו"ר הבית היהודי בירושלים, דבריו של אריה קינג, נגד שילוב נשים בבחירות המוניציפליות, הובילו את ח"כ שולי מועלם רפאלי והרב אמנון בזק לתקוף את יו"ר מאוחדים ולהאשימו בהכפשת נשים..

"גיוס תקציב העומד על כ 300 מיליון ₪ מתקציבי עיריית ירושלים לטובת בינוי עבור מוסדות חינוך של הציונות הדתית ברחבי העיר, זה הישג משמעותי מאוד", אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי כחלק מניסיונה למנות את הישגיה של חגית משה.

לדבריה, "מלבד זה נותבו תקציבים נוספים לטובת בינוי מבנים לתנועות הנוער בבירה. בשנים האחרונות לא היה חבר מועצת עיר מטעם הציונות הדתית שהצליח לגייס כל כך הרבה תקציבים לציבור בוחריו מלבד חגית משה".

עוד אמרה כי "רבני הציונות הדתית בראשם הרב חיים דרוקמן שליט"א החליטו לתמוך בה של סיבה אחת ברורה – יש לה קבלות של עשייה. אם למישהו קשה עם העובדה שהישגים אלו כמו רבים אחרים, רשומים על אישה, נציגת הבית היהודי בירושלים בשם חגית, הוא יכול לקרוא לה משה ואולי אז יהיה לו קל יותר לראות את המציאות כפי שהיא".

אריה קינג

אריה קינגצילום: הדס פרוש\פלאש 90

הרב בזק התייחס גם הוא לדברים וכתב בחשבון הפייסבוק שלי כי "טוב היו עושים 'מאוחדים' אילו היו מזכירים, שמשנתו של הרב קוק בנושא התייחסה במקורה לזכות הנשים לבחור, ולאו דווקא להיבחר" לדבריו, "משום כך, אם לדעת של אנשי 'מאוחדים' דברי הראי"ה קוק, שנאמרו לפני כמאה שנה, רלוונטיים גם במציאות של היום (מה שלגופו של עניין לא מסתבר בעליל), ההגינות הייתה מחייבת שהם היו גם קוראים לנשים לא להצביע בכלל, ובוודאי לא להצביע עבור סיעתם".

מוקדם יותר התייחס קינג לפניית 'כיפה' בנוגע לשאלה מדוע אין נשים ברשימתם למועצת העיר. "אנחנו, שלא כמו רשימות אחרות, הולכים לאורם של רבנים הידועים כרבני הקו" הוא הסביר וציין כי "רבני 'מרכז הרב' ו'הר המור' אמרו לנו 'אם תמצאו אישה שהיא יותר משמעותית או יותר מוכשרת מהמועמדים שיש לכם אז אפשר להקל' אבל אם זה לא המצב אז לא".

עוד הוא אמר כי "רבים מהציבור הדתי 'החרד"לי' לא יצביעו לרשימה שלנו אם נוסיף אישה לרשימה אלא יצביעו לאגודה כי הם הולכים בהוראת הרבנים". בנוסף טען כי "חלק מהנשים היו מוכנות לוותר על הערכים שלהן, על דרך החיים שלהן, רק כדי שהן יקבלו מעמד וכוח בפוליטיקה".

הרב קוק

מה הוא היה אומר על המחלוקת בין הרב בזק לקינג? הרב קוקצילום: ויקיפדיה

הרב בזק, התנגד לדברים ותהה, "האם חסרים גברים בפוליטיקה הישראלית הפועלים בדרך זו, אותה מייחס קינג במיוחד לנשים? מה ההצדקה להכפשת נשים כנופלות בפח מוסרי זה יותר מגברים? האם זוהי חלק מהשקפת העולם הדתית שאותה מבקש קינג לייצג?"

לסיום הדגיש כי "בניגוד לערכיה של סיעת 'מאוחדים', הציונות הדתית דגלה מתחילת דרכה בשיתוף נשים, כבוחרות וכנבחרות, בהנהגה הציבורית, ברוח דבריה של הרבנית שרה הרצוג ז"ל, הנשיאה הראשונה של תנועת 'אמונה': 'קידום האישה בימינו הוא כורח המתחייב מן העובדה שאשה דתית היא מעורבת, מעורה ומשמיעה קולה. היום – כל הדרכים והתחומים פתוחים לפני האישה – מבחינה חברתית, מקצועית, חינוכית ומשפחתית. מכלל זה אי אפשר להוציא את הבנות הדתיות... מדוע שלא ייתנו מעצמן גם למען הכלל?'".