מה באמת קרה בקריית שמונה?

השתלשלות האירועים המביכה אחרי השקת המרפאה בקריית שמונה מסרבת לגווע. פרץ התפרצה לנאום ראש הממשלה הוא טען שהיא "איננה מעניינת אותו". בשיחה עם יו"ר המחנה הציוני אמרה: "אני עם הליכוד גמרתי". נתניהו: "הרגשתי שזה לא מתאים"

חדשות כיפה מירב כהן 16/10/18 18:51 ז בחשון התשעט

מה באמת קרה בקריית שמונה?
נתניהו, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ראש הממשלה,בנימין נתניהו, הגיע לחניכת מרפאה חדשה בקריית שמונה. באמצע הנאום של ראש הממשלה התפרצה אורנה פרץ לדברי ראש הממשלה ושאלה בתוקף " למה העברתם את חדר המיון בעיר?" נתניהו הגיב בחריפות אל עבר פרץ "את לא מעניינת, את משעממת אותנו". 

השקת המרכז הרפואי בעיר הצפוני שהתקיימה היום (ג') היתה אמורה לעבור ללא בעיות מיוחדות. נתניהו פתח את דבריו ואמר שזהו "יום שמח". בשלב זה, התפרצה לדבריו אורנה פרץ, תושבת העיר וצעקה "זה יום עצוב". ראש הממשלה השיב לה, "נכון זה יום עצוב" והתחיל לדבר על עורך דין יעקב וינרוט שהלך הבוקר לעולמו.

 ראש הממשלה היה רגיש במיוחד לטענותיה של תושבת המקום שהתלוננה על חוסר בחדר מיון בעיר. תגובתו של נתניהו הבעירה את הרוחות כשנזף בפרץ וטען שהיא אינה מעניינת אותו. פרץ לא נשארה חייבת וענתה בחזרה: "אני בוחרת בך וככה אתה עונה. זה זלזול". ולבסוף הוצאה מהאולם על ידי שומרי ראש הממשלה. 

טענות רבות היו כלפי פרץ בין היתר שהיא פעילה שמאלנית שהגיעה במכוון להפריע לסדר הדברים ולראש הממשלה. אולם היא שללה זאת "כל השנים הצבעתי לנתניהו ואני אוהבת אותו" והוסיפה "אחרי מה שקרה היום, לא אצביע עבורו יותר". 

אבי גבאי, יו"ר המחנה הציוני, מיהר להתקשר לאורנה פרץ ואמר לה "אותי את דווקא כן מעניינת". חה"כ יואב קיש גיבה את ראש הממשלה: "גם לראש הממשלה הגדול והחזק מותר להיות חד מול מפגינה שמפריעה בנאומו פעמיים". והתייחס לפרץ "הפרעת פעם ראשונה בזמן הספד כואב לחבר שאבד, הפרעת פעם שנייה כדי ליצור פרובוקציה. מספיק". 

קיש המשיך "מוזר שכל מי שתוקף את ראש הממשלה שותק מול התנהגות ברוטלית של יאיר לפיד ממש היום מול מפגין מבוגר ולהסתה של ממש שלאבי גבאי נגד בנות שירות לאומי. איפה אתם? אם זה לא ביבי אז אין ביקורת..."

ראש הממשלה התייחס "אני רגיל לביקורת ואין לי שום בעיה עם קריאות ביניים", טען נתניהו, "קיבלתי אלפי קריאות כאלה בחיי. אבל היום, בעומק הכאב והצער, הרגשתי שזה פשוט לא מתאים"