מהפך: עליזה בלוך היא ראש העיר בית שמש

אחרי מערכת בחירות צמודה מאוד בבית שמש, ד"ר עליזה בלוך המועמדת הדתית-לאומית הצליחה לנצח את ראש העיר המכהן, משה אבוטבול בזכות קולות החיילים, הנכים והאסירים

חדשות כיפה גלעד כהן 01/11/18 08:09 כג בחשון התשעט

מהפך: עליזה בלוך היא ראש העיר בית שמש
ראש עיר חדשה בבית שמש | עליזה בלוך, צילום: פלאש 90

זה היה צמוד ומותח, אך בסוף ד"ר עליזה בלוך הצליחה לגבור על ראש העיר החרדי של בית שמש, משה אבוטבול. בלוך הצליחה לנצח בעזרת קולות החיילים, הנכים והאסירים וכך עקפה את אבוטבול ב-533 קולות בלבד. בלוך אמרה בנאום הניצחון שלה: "בית שמש החליטה לבטל את החומות והמחיצות"

רק אתמול בתום ספירת הקולות בבית שמש, הוביל משה אבוטבול ב251 קולות על עליזה בלוך. ספירת המעטפות הכפולות נמשכה כעשר שעות ובסופה נקבע כי אבוטבול קיבל סה"כ 21,931 קולות בעוד שבלוך זכתה ב-22,464 קולות וכך קבעה מהפך בעיר בית שמש.

בנאום הניצחון מול עשרות תומכים ברחבת העירייה אמרה בלוך: "בית שמש מתעוררת לבוקר חדש. עם ישראל מסתכל הבוקר על העיר בית שמש ומתעורר לתקווה חדשה. בית שמש החליטה לבטל את החומות והמחיצות. עד היום קצוות קיצוניים ניהלו את השיח ומנעו מאיתנו לראות בני אדם. מי שקבע את הטון היו קצוות קיצוניים שיצרו לבית שמש תדמית של מלחמה".

חוגגים ניצחון בבית שמש | עליזה בלוך עם התומכים

חוגגים ניצחון בבית שמש | עליזה בלוך עם התומכיםצילום: פלאש 90

"היום בית שמש אמרה אנחנו מתייחסים אחד לשני כבני אדם, יש פה חברה אחת מאוחדת - בית שמש היא עיר אחת. מה שניצח את המסע הזה היא העובדה ששמנו בצד את הפערים בינינו", הוסיפה בלוך. "אני קוראת לכל נציגי המפלגות להצטרף יחד איתי להנהגת העיר".

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט ברך את ראש העיר החדשה ״בירכתי את עליזה בלוך על זכייתה ההיסטורית בבית שמש. 
‏זו היתה מערכה קריטית לעתידה של העיר. 
‏תושבי בית שמש בחרו בתקווה, באחדות ובעתיד. 
‏סיכמנו להיפגש כבר בשבוע הבא על מנת לבנות תכנית להזנקת החינוך בעיר. 
‏משהו חדש מתחיל בבית שמש״.