מהמן ועד היטלר: תלמידים קראו מגילה עם ניצולי שואה

תלמידי כפר הנוער הודיות קראו את מגילת אסתר עם אורחים מכובדים שיכולים להזדהות עם יהודי שושן בתקופת אחשוורוש, ניצולי שואה. אחת התלמידות: "התקופות דומות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/19 10:21 טו באדר ב'

מהמן ועד היטלר: תלמידים קראו מגילה עם ניצולי שואה
תלמידה וניצולת שואה, צילום: כפר הנוער הודיות

בכפר הנוער הודיות קיימו קריאת מגילה חגיגית בהשתתפות ניצולי שואה. "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו" אמרה אחת הניצולות.

בכפר הנוער הודיות שבגליל התחתון אירחו לקריאת מגילה חגיגית ניצולי שואה. בני הוער והניצולים קראו את המגילה ביחד ולאחר מכן ערכו ארוחה חגיגית ורקדו.

"מעולם לא קראתי מגילה עם ניצולי שואה. היום, שדיברתי עם הניצולים והניצולות, הם סיפרו לי על מה שעברו בתקופת השואה משום היותם יהודים. למען האמת, יש דמיון בין פורים לשואה מבחינת הרצון להשמיד את היהודים" סיפרה תלמידת כיתה י"א בהודיות.

בסוף הארוחה ישבו הניצולים עם החניכים וסיפרו להם על שעברו בתקופת השואה "כמו בזמן המגילה, כך גם בזמן השואה – קם צורר שניסה להשמיד את היהודים מהעולם. כמו אז, גם בתקופת השואה, הניסיונות לא צלחו. כיום אנחנו חיים במדינה בטוחה וחזקה וצריך לדעת להעריך את זה".

"במהלך השנה אנחנו נוהגים להפגיש מספר פעמים את החניכים עם ניצולי שואה. באופן הזה ההיסטוריה שלנו כעם יהודי הופכת למוחשית בעיני בני הנוער. לצערנו, בעוד כמה שנים כבר לא יהיו ניצולי שואה בקרבנו ולכן כדאי לנצל כל הזדמנות לשמוע את הסיפורים ממקור ראשון" אמר מנהל הכפר אלי שטיין.