מהיום: ניתן לרכוש תרופות בכל בתי המרקחת

התיקון לחוק הקובע כי קופת החולים חייבת לאפשר לחבריה לממש מרשם שניתן על ידי רופאי הקופה בכל בית מרקחת אמור להיכנס לתוקף, אך בית מרקחת כללית מעכבת את יישומו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/19 10:54 ו באדר א'

מהיום: ניתן לרכוש תרופות בכל בתי המרקחת
היום ניתן לקמות תרופות בכל בתי המרקחת, צילום: shutterstock

היום (ב') אמור להיכנס לתוקפו התיקון לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, הקובע כי קופת החולים חייבת לאפשר לחבריה לממש מרשם שניתן על ידי רופאי הקופה בכל בית מרקחת, אך קופת חולים כללית מעכבת את יישום החוק. 

בעבר, כל בית מרקחת פרטי היה מקושר בהסכם עם כל קופות החולים. בשנים האחרונות החליטו בקופות לבטל חלק מההסכמים הללו, ולעבוד רק עם בתי המרקחת שבבעלותן או עם רשתות הפארם השונות. רבים מבתי המרקחת הפרטיים נאלצו להיסגר בגלל ביטול ההסכמים. 

מעתה על פי החוק בתי המרקחת יחויבו להציב שילוט בולט המסביר עם איזה קופות חולים הם בהסדר, ורוקחים מחויבים לעדכן את הצרכנים שמחיר התרופה עשוי להיות נמוך יותר בבית מרקחת שבהסדר.

קופת חולים כללית מעכבת את יישום החוק כאשר היא לא מאפשרת לאיגוד הרוקחים בישראל להתחבר למערכות שלה. לעומתה יתר קופות החולים עובדות במרץ על יישום החוק. 

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), יוזם הצעת החוק, ברך על יישום החוק: "הדבר האחרון שעומד לנגד עיננו כשאנחנו חולים הוא חיפוש אחר בית מרקחת שיקבל את המרשם שהרופא רשם".

מקופת חולים כללית נמסר: "כללית נערכה ליישום החוק, ובתי מרקחת שירצו יוכלו להתחיל בתהליך ההתחברות כבר היום".