מהחרדים ועד הקונסרבטיבים - גל גינויים להנחת ראש החזיר בבית הכנסת

אחדות נדירה בין ש"ס לתנועה הקונסרבטיבית: כולם מגנים את הנחת החזיר בבית הכנסת ברמת השרון. "מעשה נבלה". ח"כ מוטי יוגב: "קמפיין ההדתה הפך למסע הסתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/18 11:38 א בכסלו התשעט

מהחרדים ועד הקונסרבטיבים - גל גינויים להנחת ראש החזיר בבית הכנסת
ראש החזיר בבית הכנסת ברמת השרון, צילום: ללא

הנחת החזיר הבוקר (ו') בפתח בית הכנסת 'סוכת שאול' ברמת השרון, הביאה לאחדות נדירה. מש"ס דרך הבית היהודי ועד התנועה הקונסרבטיבית - גל גינויים למעשה המתועב.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי: ״הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מפשע השנאה המקומם והנפשע הבוקר ברמת השרון. ראש חזיר נתלה בשער כניסה לבית כנסת. מעשה תועבה שאם היה קורה באחת ממדינות העולם היינו כולנו זועקים ונזעקים. חייבים לחקור מיד, לעצור את האחראיים ולהביאם לדין!״

ד"ר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית: "מי שהעמיד את ראש החזיר על גדר בית הכנסת ברמת השרון הוא מנוול. זהו מעשה שאין שיעור לכיעורו. דורות על גבי דורות הושפלו יהודים באמצעות החזיר, הוכרחו לגעת בו, להתפלש בו, רק כדי לשמח ליבם של ארורים. והנה הבוקר נחצה קו אדום כשיהודים עוללו זאת לאחיהם. אין שום קשר בין המאבק (הלגיטימי) בסוגיות של דת ומדינה, המאבק בהדתה, לבין מעשה הנבלה הזה."

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל: "המראה של ראש החזיר מול בית הכנסת הוא מראה מזעזע שמזכיר לי ימים שחורים וסיפורי זוועות שסיפרו לי הוריי מימי גרמניה הנאצית. דרושה חקירה דחופה לפני שראש החזיר יהפוך לשריפת ספרי תנ"ך או פגיעה פיזית. כואב שעם היהודי השוכן בארצו צריך לקבל כך את השבת".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) קורא לפורום החילוני ומכון מולד להפסיק את קמפיין ה"הדתה": "הצבת החזיר בפתח בית הכנסת ברמת השרון, מוכיחה שקמפיין ה"הדתה" הפך למסע הסתה. אבי ז"ל שעלה מברלין ערב השואה, בוודאי לא היה מאמין שיחזה במראה אנטישמי כזה כאן במדינת ישראל. על מנהיגי הציונות החילונית לעשות חשבון נפש, לבדוק אם לא הלכו רחוק מדי במאמציהם לעקור את תורת ישראל מליבות ילדיהם."

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) בטויטר: "‏80 שנה לליל הבדולח והאנטישמיות מרימה ראש גם בארץ ישראל. ההסתה המתמשכת נגד דתיים ברמת השרון עלתה היום שלב בדמות ראש של חזיר שהונח בפתח בית כנסת. חייבים לעצור את זה עכשיו."

ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) כתבה: "בתזמון מזעזע, כשבארץ ובעולם מציינים 80 שנה לליל הבדולח, בו הוחרבו מאות בתי כנסת בגרמניה ובאוסטריה, נתלה ראש חזיר בבית כנסת ברמת השרון. 
האם המסע האנטישמי הזה יסתיים כשיכריזו על רמת השרון שהיא "ריקה מיהודים דתיים "?"

מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר מסר: "זו חציית גבול. אחרי שהארץ רעשה על הסרטון הסתה באשדוד, עכשיו מגיע צעד נוסף של קמפיין ההדתה שחצה מזמן את גבולות האנטישמיות.
לא ראינו מישהו מהנואמים בכיכר רבין בשבוע שעבר אומר באמת די להסתה. לצערנו שיח השנאה והפילוג אותו מובילים כמה ארגוני שמאל קיצוני כנגד מסורת ישראל חוצה את גבולות האנטישמיות .מעניין שאותם שעמדו זה מכבר בכיכר רבין והפגינו בשם האחדות והכבוד ההדדי נאלמים דום כשמדובר בפירות הביאושים של הקמפיין אותו הם מובילים. הגיע הזמן לעצור את ההסתה כנגד הדתיים ושומרי המסורת לפני שיישפך דם".