"מדינת ישראל גאה בכם"

השר נפתלי בנט מברך את עובדי סודה סטרים, שנמכרה בלמעלה מ-3 מיליארד דולר. גם שרת המשפטים ויו"ר ההסתדרות הציונית הצטרפו; "ניצחון על ה-BDS"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/18 14:49 ט באלול התשעח

"מדינת ישראל גאה בכם"
המפעל הישן של סודה סטרים במישור אדומים, צילום: Nati Shohat/Flash90

האקזיט הענק של חברת המשקאות סודה סטרים, שנמכרה לחברת 'פפסיקו' האמריקאית ב-3.2 מיליארד דולר, גורר עימו שלל ברכות ותגובות משלל אישים בארץ. שר החינוך נפתלי בנט בירך את החברה ואת עובדיה בציוץ בטוויטר בו כתב: "ברכות לעובדי חברת סודה סטרים ולמנכ״ל דניאל בירנבאום. הוכחתם שחדשנות איננה רק בטכנולוגיה אלא בתפיסה שונה ותוססת. בכוח היצירה, החדשנות, הנחישות והניהול המוצלח הפכתם חברה מדשדשת להצלחה בינלאומית גדולה שמייצרת אלפי מקומות עבודה בישראל. מדינת ישראל גאה בכם!"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לברכות ומסר: "הרכישות הגדולות האחרונות של חברות ישראליות מוכיחות לא רק את היכולות הטכנולוגיות אלא גם את היכולות העסקיות שהתפתחו בישראל. אני מברך על עסקת הענק שתעשיר גם את קופת המדינה, וכן על ההחלטה החשובה להשאיר את החברה בישראל"

גם שרת המשפטים איילת שקד בירכה את החברה בטוויטר: "סודהסטרים זו דוגמא ליצירתיות, חדשנות, דו קיום ויזמות ישראלית . גאווה גדולה."

שקד גם התייחסה לחרם שהוטל בעבר על סודה סטרים על ידי תנועת ה-BDS וכתבה כי הוא "נכשל ובגדול, מי שנפגע מהחרם הם רק העובדים הפלשתיניים". החרם על החברה הגיע כי אחד ממפעליה שכן באיזור התעשייה של מישור אדומים. לאחר מכן הועבר המפעל יחד עם מפעל נוסף לאיזור התעשיה של להבים בדרום.

גם מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל התייחס לחרם שהוטל על סודה סטרים ואמר: "זה יום חג. עסקה זו היא אות לניצחון נגד ה BDS שנלחמים ללא הרף כנגד חברות תוצרת כחול לבן, הדבר מוכיח שצריך להשאיר את הפוליטיקה בצד ואת עולם המסחר הבריא והטוב בפנים.

אני רוצה לברך את המנכ"ל והנשיא הבא של פפסיקו רמון לגוארטה, ומנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום על העסקה הראויה ועל המדבקות שמודבקות על המוצרים שלהם בעולם: 'תוצרת ישראל מוצר זה מופק על ידי ערבים ויהודים העובדים זה לצד זה בשלום ובהרמוניה'. חברת סודהסטרים מוכיחה  שאין מה לפחד - צריך להמשיך להצמיח תוצרת שכזו המראה עבודה משותפת ללא גזענות והצלחה למשק והכלכלה הישראלית".

יעקב חגואל. ניצחון על ה-BDS

יעקב חגואל. ניצחון על ה-BDSצילום: יח"צ