טראמפ הטיל סנקציות על בית הדין בהאג

נשיא ארה"ב חתם על צו האוסר על בכירים בבית הדין בהאג להיכנס לארה"ב, וכן כולל סנקציות כלכליות כלפיהם: "הסנקציות יוטלו נגד כל אדם או כל גורם המשתתף בחקירת פשעי מלחמה של ארה"ב ובעלות בריתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/20 17:17 יט בסיון התשפ

טראמפ הטיל סנקציות על בית הדין בהאג
דונלד טראמפ, צילום: JStone / Shutterstock.com S M L XL Size Guide

תומך בישראל. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חתם היום (ה') על צו, לפיו ארצו תטיל סנקציות נגד בכירים בבית הדין הבינלאומי בהאג. הצו יכלול סנקציות כלכליות נגד אותם בכירים שהיו מעורבים בחקירה נגד חיילים אמריקאים שנלחמו באפגניסטן. בנוסף, לא יותר להם ולקרוביהם להיכנס לארה"ב.

טראמפ אמר כי "הסנקציות יוטלו נגד כל אדם או כל גורם המשתתף בחקירת פשעי מלחמה של ארה"ב ובעלות בריתה", כשהוא רומז לישראל.

בביקורו האחרון של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, לפני מספר שבועות, הוא הבהיר בפומבי כי ארה"ב תתייצב לצד ישראל במאבק נגד בית הדין, שכבר שנים מנהל חקירות בגין טענות לפשעי מלחמה נגד ישראל ונגד חיילי צה"ל, ונחשב למעוז מובהק של תומכי הרשות הפלשתינית.

לפני מספר שבועות הודיע בית הדין בהאג על פתיחת חקירה נגד ישראל, אחרי תלונות של הפלשתינים על ביצוע פשעי מלחמה. בתגובה להכרזה תקפו במחלקת המדינה האמריקאית את בית הדין, ובהודעה מטעם מחלקת המדינה נאמר כי "בית הדין הפלילי הבינלאומי הוא גוף פוליטי ולא מוסד שיפוטי. הבנו זאת שוב כשהתובעת בו ניסתה להפעיל את סמכותה השיפוטית על ישראל, שבדיוק כמו ארה"ב אינה חברה באמנת רומא ומכירה בסמכותו כמוסד שיפוטי".

ח"כ איילת שקד (ימינה) בירכה על הודעת טראמפ וכתבה כי "צעד חשוב ומשמעותי של הנשיא טראמפ. בית הדין הבינלאומי בהאג הוא גוף פוליטי והקשר בינו לבין צדק לא קיים".