שמולי: "לא אתמוך בסיפוח חד צדדי"

בקווי היסוד של הממשלה נמנעו מלהזכיר את החלת הריבונות ביהודה, שומרון והבקעה. שר הרווחה אמר הבוקר: "סיפוח חד צדדי עומד בסתירה עם האינטרס הלאומי של המדינה". יו"ר הקואליציה בתגובה: "תאריך היעד שלנו לריבונות הוא ה-1.7"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/05/20 09:13 ג בסיון התשפ

שמולי: "לא אתמוך בסיפוח חד צדדי"
שמולי, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשא אתמול (שני) נאום בפתיחת ישיבת מפלגת הליכוד, והתייחס להחלת הריבונות ביהודה ושומרון: "יש לדאוג להחלת הריבונות על שטחי מולדת - יש פה הזדמנות היסטורית שלא הייתה מאז 1948 כצעד מדיני וריבוני של מדינת ישראל ביהודה ושומרון. יש לנו תאריך יעד ליולי ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות".

הבוקר, שוב אנחנו רואים עמדות שונות בתכלית בתוך הממשלה בכל הקשור להחלת ריבונות. שר הרווחה איציק שמולי, אמר כי הוא לא יתמוך במהלך חד צדדי של סיפוח בקעת הירדן: "סיפוח חד צדדי עומד בסתירה עם האינטרס הלאומי של המדינה, אין ספק שיש כרגע מוטיבציה גבוהה לראש הממשלה לקדם את המהלך הזה, אך אני לא אתמוך בזה. היכולת שלנו לעכב את המהלך היא הרבה יותר גדולה מתוך הממשלה". את הדברים אמר לראיון ב'כאן'.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר בתגובה לדבריו של שמולי: "הולך לקרות סיפוח, גם בהצבעה בממשלה וגם בכנסת, לאחר שנעביר אותה בשלוש קריאות נוכל סוף סוף לברך על המוגמר. כרגע יושבים על המפות עם הממשל האמריקני, מה שצפוי לקרות זה החלת ריבונות על כל היישובים בישראל - תאריך היעד שלנו הוא ה-1.7". זוהר הוסיף ואמר שהדברים יקחו זמן: "אנחנו רוצים לממש את התכנית הזו, מניח שזה יעמוד בלוחות הזמנים. כנראה שבראשון לשביעי זה יתחיל ואז יכול להיות שזה יהיה תהליך של מספר שבועות עד שזה יסתיים, אבל אלה היעדים שהצבנו". 

לפני כחודש אמר שר הכלכלה עמיר פרץ, כי "אני לא אתנגד שגוש עציון תהיה חלק ממדינת ישראל, מעולם לא התנגדנו לסיפוח גוש עציון". פרץ ושמולי חברי מפלגת העבודה המכווצת, יחד עם מרב מיכאלי שמתנגדת בכל תוקף לכל מהלך של החלת ריבונות, יצטרכו להחליט מה עמדת המפלגה בנוגע להחלת ריבונות עתידית.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן