המועמד הדמוקרט המוביל: נתניהו "גזען ריאקציונר"

ברני סאנדרס טען בעימות כי אם יזכה במועמדות מפלגתו - וייבחר לנשיאות, ישקול את החזרת השגרירות מירושלים לתל אביב, וכינה את ראש הממשלה נתניהו "גזען שמנהל את ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 07:32 א באדר התשפ

המועמד הדמוקרט המוביל: נתניהו "גזען ריאקציונר"
ברני סנדרס, צילום: shutterstock

ראש הממשלה נתניהו הוא "גזען ריאקציונר שמנהל את ישראל", ואם ייבחר לנשיא ישקול את החזרת השגרירות מירושלים לתל אביב. כך אומר הלילה (ד') הסנאטור היהודי-אמריקאי ברני סאנדרס, המועמד המוביל, נכון להיום, לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, בבחירות שיתקיימו בחודש נובמבר 2020.

במהלך עימות שקיימה המפלגה הדמוקרטית בין המועמדים בקרוליינה הדרומית, אמר סאנדרס כי על וושינגטון להבטיח את שלומה וביטחונה של ישראל, אבל אסור לה להתעלם מסבלם של הפלסטינים. בתשובה לשאלה האם יחזיר את השגרירות לירושלים, הבטיח סאנדרס כי ישקול זאת.

מנגד, המיליארדר היהודי מייקל בלומברג, המתמודד אף הוא על מועמדות המפלגה הדמוקרטית, השיב לסאנדרס כי העברת השגרירות לירושלים, שנעשתה על ידי ממשל טראמפ, היא מעשה בלתי הפך. "זה נעשה, ואתה תצטרך ללמוד לחיות עם זה", אמר בלומברג לסאנדרס.

מועמדת נוספת במפלגה הדמוקרטית, הסנאטורית אליזבת וורן, אמרה כי הנשיא טראמפ הטה את המאזניים לכיוון ישראל. לדבריה, ישראל והפלסטינים צריכים לקיים משא ומתן ישיר ביניהם.