שר החוץ הפלסטיני סירב לענות לשאלה בנושא הישראלים החטופים

מבוכה לשר החוץ של הרשות הפלסטינית בדיון באיחוד האירופי. ריאד אל-מאלכי נשאל מדוע הרשות מפרה את הדין הבינלאומי בעניין החיילים והאזרחים בעזה וסירב להשיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/20 21:39 כד בשבט התשפ

שר החוץ הפלסטיני סירב לענות לשאלה בנושא הישראלים החטופים
ריאד אל-מאלכי באו"ם. ארכיון, צילום: אמיר לוי, פלאש90

ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, בראשות חבר הפרלמנט דייויד מקאליסטר, התכנסה היום בבריסל לדיון בענייני המזרח התיכון בנוכחות שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי. במהלך הדיון, סרב אל-מאלכי לענות לשאלות שהופנו אליו בעניין החיילים והאזרחים השבויים בידי חמאס בעזה מאז קיץ 2014.

חבר הפרלמנט האירופי, צ׳רלי ווימרס, שאל את אל-מאלכי: "בקדנציה הקודמת, הפרלמנט האירופאי אימץ החלטה הקוראת להשבת הנעדרים והחללים מעזה, הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד".

ווימרס פירט את השתלשלות האירועים: "ביוני 2019 מועצת הביטחון של האו"ם קיבלה את החלטה 2474 בנושא נעדרים וחללים בעימות חמוש, והדגישה את החשיבות ליידע את המשפחות על גורלם של הנעדרים ולהשיבם  למשפחותיהם כצעד בונה אימון לכל הסכם. חמאס והרשות הפלסטינית מפרים החלטה זו. מה עושה הרשות הפלסטינית כדי להבטיח את שובם של הנעדרים מעזה, שלא מקבלים סיוע מהצלב האדום, תוך הפרת החוק הבינלאומי.
בנוסף, מה עושה הרשות להבטיח את השבתם של החללים הדר גולדין ואורון שאול שנרצחו ונחטפו על ידי החמאס. המשפחות שלהם צריכות לדעת מה קרה להם ולקבל אותם כדי לקבור אותם בארצם ע״פ ערכי היסוד ההומניטריים והחוק הבינלאומי ההומניטרי".

אל-מאלכי, כאמור, סירב לענות לשאלה.