"ירושלים אינה למכירה": אבו מאזן דוחה את עסקת המאה

בחמאס מיהרו להגיב לתכנית השלום של הנשיא טראמפ: "ירושלים היא לא חלק מהעסקאות שלך". אבו מאזן: "קורא לעם הפלסטיני להתנגד לתכנית". הפגנות מול שגרירויות ארה"ב בעולם הערבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 20:17 ב בשבט התשפ

"ירושלים אינה למכירה": אבו מאזן דוחה את עסקת המאה
הפגנות נגד תכנית המאה בעזה, צילום: עלי אחמד, פלאש90

פרטי 'תכנית המאה' של הנשיא טראמפ נחשפו, ובעולם הערבי מגיבים, כצפוי, בדחייה מוחלטת. ארגון הטרור חמאס פרסם הצהרה, עוד בזמן נאום טראמפ, לפיה "ירושלים היא לא חלק מהעסקאות שלך, ניאבק בתוכנית".

בעולם הערבי נערכות הפגנות מול שגרירויות ארה"ב במדינות השונות. שגרירות ארה"ב בישראל הוציאה אזהרה לאזרחיה השוהים בארץ, מחשש לתגובות אלימות לאחר פרסום התכנית.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן), אמר בתגובה לתכנית: "הקשבנו לנשיא טראמפ ולראש הממשלה נתניהו מדברים על עסקת הבושה ושמענו שירושלים המאוחדת שייכת לישראל. אנו אומרים אלף פעמים לא לעסקה זו. ירושלים אינה למכירה.
עסקת המאה לא תעבור. עמנו יזרוק אותה לפח הזבל של ההיסטוריה. מאבקנו נמשך ולא נקטע נגד הכיבוש ולעצמאות מדינת פלסטין ובירתה ירושלים. לא ניפול ולא ניכנע".

עוד אמר יו"ר הרשות: "עסקת המאה היא התוצאה הסופית של הצהרת בלפור. ארה"ב מתחילה ליישם הצהרה זו כעת. אחדות העם הפלסטיני תפיל את כל המזימות נגד העם הפלסטיני" הוא קרא לפלסטינים להתנגד לתכנית: "אני קורא לכל בני העם הפלסטיני בגדה, בעזה ובירושלים להתנגד לעסקת הבושה, אשר לא תצא לפועל".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כתב על תכנית טראמפ: "בחיים לא ביקרתי במסיבת טבע אבל אמרו לי שמריצים שם סרטים יחד עם הרבה אקסטזה וניתוק מהמציאות. נראה לי שזה מה שקורה כרגע בבית הלבן".

חברו לסיעה, ח"כ עופר כסיף, כתב כי "תכנית טראמפיהו היא לא תכנית שלום אלא תכנית מלחמה, תכנית להנצחת הכיבוש והסדרת האפרטהייד. ההתעלמות מהפלסטינים והדרתם מגיבוש "התכנית" מעידה על כך מלכתחילה. לא האינטרס הישראלי ובטח לא הפלסטיני באים בה לידי ביטוי, אלא אינטרסים של מתנחלים משיחיים ומנהיגי מדינות מושחתים. ההתייחסות לירושלים כ"מאוחדת ומשוחררת תחת ישראל", סיפוח ההתנחלויות - כולן בלתי חוקיות - ויצירת בנטוסטנים פלסטינים, למעשה גם כן תחת שליטה ישראלית, יהפוך את האפרטהייד בשטחים הכבושים למוטבע רשמית בחוק הישראלי. מדובר בפיגוע בכל תכנית שלום צודקת ואמיתית ובמתכון לשפיכות דמים נוראה".