"לא נסכים למדינה פלסטינית": התגובות להכרזה הצפויה על תכנית טראמפ

בימין מגיבים בחיוב אך בזהירות לדיווחים כי תכנית המאה של הנשיא טראמפ תתפרסם בקרוב, ומזהירים את ראש הממשלה מפני מדינה פלסטינית. בנט: "מפלגת ימינה לא תאפשר למסור אדמה לערבים או להקים מדינה פלסטינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/20 18:49 כו בטבת התשפ

"לא נסכים למדינה פלסטינית": התגובות להכרזה הצפויה על תכנית טראמפ
דונלד טראמפ, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

תגובות מברכות אך זהירות בימין, לאחר הדיווחים הערב כי נתניהו וגנץ יטוסו לארה"ב, וישמעו מפי הנשיא טראמפ את פרטי תכנית השלום שלו, התגובות בימין מעורבות, ומדברות על הזדמנות היסטורית לצד הצורך שלא להכיר בשום פנים ואופן במדינה פלסטינית. 

שר הביטחון ויו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, אמר כי "‏הנשיא טראמפ, קושניר והשגריר פרידמן הם חברי אמת של ישראל. ‏ייתכן שמדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית, לצד סיכונים משמעותיים. ‏מפלגת ימינה תעמוד על המשמר. 
‏אהיה ברור: מפלגת ימינה לא תאפשר למסור אדמה לערבים או להקים מדינה פלסטינית. לאחר שיפורסמו פרטי התוכנית נתייחס לגופה".

השר בצלאל סמוטריץ' אמר: "‏מהמעט שאנחנו יודעים על 'תכנית המאה' יש בה כנראה הזדמנויות אבל גם לא מעט סיכונים. אנחנו כאן כדי למקסם את ההזדמנויות ולנטרל את הסיכונים. אחת הסיבות הכי חשובות שבשבילם נכנסתי לעשיה הציבורית היא לשמור על ארץ ישראל ולפתח אותה ולמנוע בכל כוחי את חלוקתה. זה מה שיוביל אותנו גם עכשיו".

במפלגת עוצמה יהודית מסרו: "כל תוכנית שתכיר בריבונות ישראלית ביישובים ביהודה ושומרון מבורכת, אך מנגד צריך לומר באופן ברור: לנתניהו אסור למצמץ מול דיבורים על אסון בדמות הקמת מדינה פלסטינית וצריך להביע במפורש התנגדות ישראלית לכך.
תנאי שכזה יהווה פגיעה חמורה בבטחונה של המדינה ואזרחיה. כינונה של מדינה פלסטינאית ביהודה ושומרון מהווה סכנה קשה לאזרחי ישראל וראש הממשלה צריך לעמוד בתוקף על כך שהרשות של המחבלים לא תהפוך למדינה עצמאית שמסכנת את ישראל".

דויד אלחייני, ראש מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בקעת הירדן: "כל העולם יבין בקרוב מאוד: בקעת הירדן וישובי השומרון ויהודה הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל . נקודה.
הזמנה זו היא הוכחה לכך שראש הממשלה עושה כל אשר ביכולתו לקדם את החלת הריבונות. זו העת להניח את החרבות הפוליטיות ולהתגייס למשימה הלאומית ציונית".

בתנועת הריבונות הזהירו את ממשלת ישראל והעומד בראשה מאיבוד המצפן האידיאולוגי שעליו מבוססת הציונות כולה שארץ ישראל בכלל יהודה שומרון בפרט הם ארץ מולדתהו ואין שום רשות למסחר בהם. 
הקמת מדינה פלשתינית בלב הארץ היא מרשם בטוח להתאבדות", קובעות ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, ומוסיפות: "מסתבר שהניסיון הטראגי של היציאה מעזה לא חדר מספיק למוחות המנהיגים. 
הקמת מדינה ערבית בלב הארץ תביא לירי של אלפי רקטות לגוש דן, תל אביב ונתב"ג. רעיון המדינה המפורזת אינו ריאלי ובוודאי שלא ישביע את התיאבון הערבי. נסיגות הפיחו באויב הערבי תקוות להגשמת חלומם, חיסולה של מדינת ישראל והקמת מדינה על חורבותיה. נסיגה נוספת בלב הארץ רק תחזק את התקוות הללו". ארץ ישראל כולה היא מולדתנו ובמולדת לא סוחרים!"

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר כי "הקמת מדינה פלסטינית מסוכנת למדינת ישראל וההתיישבות תיאבק בה בכל הכח. הממשל בארצות הברית אוהד את ישראל ומכיר בזכות ובחובה להחלת ריבונות על אזור יהודה ושומרון. אנו מצפים מראש הממשלה להביא לממשלה באופן מיידי החלטה על החלת ריבונות בכל מרחבי ההתיישבות.
בשום מצב אסור לאפשר לערבים להקים פה מדינה, לא חלקית ולא מפורזת. ההתיישבות ואוהבי ארץ ישראל יאבקו בכך בכל הכוח".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר: "איננו יודעים כעת מה כוללת תכנית המאה של האמריקאים.  אך לפי הפרסומים מדובר בהכרה במדינה פלסטינית.אם הפרסומים נכונים מדובר במלחמת עזה שתיים כאן בלב המדינה. נהיה עדים לטילים על כפר סבא ורעננה וחדירות של מחבלים לגוש דן. מדינה פלסטינית בין הבקעה לים תדרדר את האזור לרף גבוה וחדש של טרור ואלימות שלא הכרנו ואנחנו לא רוצים להכיר".

בתנועת 'רגבים' קוראים לנתניהו לשמור באופן מוחלט על האינטרס הישראלי. "יש פה הזדמנות היסטורית להחלת הריבונות על איזור יהודה ושומרון, ערש התרבות והמולדת ההיסטורית של העם היהודי", אומר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים. "אנחנו קוראים לראש הממשלה לא להחמיץ את ההזדמנות, ולהחיל את הריבונות על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כשלב ראשוני להחלת הריבונות על יהודה ושומרון כולה, אך בשום מצב אין לקבל הקמת מדינה פלסטינית בלב מדינת ישראל. תמו ימי עזה ויריחו תחילה. מהיום - מעלה אדומים, בקעת הירדן ועופרה תחילה".

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, האחראי על יחסי החוץ במועצת יש"ע ומי שעומד בקשר עם הנציגים האמרקיניים מברך על ההחלטה האמריקנית לחשוף את תוכנית המאה עוד טרם הבחירות: "האמריקנים מבינים שלא בטוח שהמערכת הפוליטית בישראל תשתנה בעקבות בחירות 2020. יחד עם זאת הם מבינים כי זו העת לקדם את האינטרסים החיוניים לישראל לארה"ב ולמזרח התיכון ואינם יכולים עוד להיות תלויים רק בפוליטיקה הישראלית.
אני מאמין שהתוכנית תדייק טוב יותר את הבחירות, היא גם עתידה לגרום להפנמה מה הם ההישגים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחום המדיני וביחסים הבינלאומיים.העברת השגרירות לירושלים, ההכרה ברמת הגולן ישראלית וכעת סיפוח הירדן הם העדות לכך. אני מברך את האמריקנים על ההחלטה".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי: "עומדת לפתחנו הזדמנות הסטורית להחלת ריבונות על שטחי  C. זהו הממשל האוהד ביותר שידעה מדינת ישראל ואנו מברכים את הנשיא טראמפ על כך. לצד זאת, יש לדחות בתקיפות כל כוונה להקמת מדינת טרור פלסטינית שתאיים על אזרחי מדינת ישראל".