דיווח: "דרמה מדינית גדולה בדרך" | נתניהו וגנץ ייצאו לארה"ב

הבית הלבן צפוי לפרסם הודעה על 'תכנית המאה'. ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ הוזמנו לארה"ב, לקראת הצגתה של 'תכנית טראמפ', לשלום במזרח התיכון

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/01/20 17:51 כו בטבת התשפ

דיווח: "דרמה מדינית גדולה בדרך" | נתניהו וגנץ ייצאו לארה"ב
גנץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם 'תכנית המאה', של נשיא ארה"ב טראמפ, לשלום במזרח התיכון בין ישראל והפלסטינים ובין ישראל ומדינות ערב, תצא סוף סוף לפועל כבר בשבוע הבא? אחרי למעלה משנה של דיבורים על התכנית, בה אמור לפרוש הנשיא האמריקאי את חזונו לשלום במזרח התיכון, נראה כי כבר בשבוע הבא תוצג התכנית בוושינגטון.

הערב (ה') דווח ב'ישראל היום', כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכן יו"ר כחול לבן, בני גנץ, צפויים לצאת בשבוע הבא לארה"ב, לקראת הצגת התכנית. פרשן חדשות 12 עמית סגל דיווח כי האמריקאים יציגו לראש הממשלה את התכנית, וכי "דרמה מדינית גדולה בדרך". 

על פי הדיווחים, גנץ ונתניהו הוזמנו שניהם לוושינגטון ביום שלישי הקרוב, שם תוצג להם תכניתו של נשיא ארה"ב. כזכור, הצגת התכנית התעכבה שוב ושוב בגלל הבחירות החוזרות בישראל, אולם כעת, וכשהוא בשנת בחירות בעצמו, נראה כי סבלנותו של הנשיא טראמפ פקעה.

הערכות שונות בישראל מדברות על כך שהתכנית תכלול את החלת הריבונות הישראלית על רוב או אפילו על כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, וכן הזזת הגבול הישראלי מזרחה, כלומר החלת ריבונות, ברמה כזו או אחרת, על חלקים גדולים מבקעת הירדן.

גורם בכיר בהתיישבות אמר הערב לעמית סגל: "יש כאן הזדמנות היסטורית ייחודית. נתמוך במהלכים אבל לא נסכים למדינה פלסטינית". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן