איראן תקפה בטילים בסיסים אמריקאים בעיראק

למעלה משנים עשר טילים בליסטיים נורו לעבר שני בסיסים בעיראק, באחד מהם מוצבים כוחות אמריקאים. בארה"ב אומרים כי מספר הנפגעים קטן מאוד. טראמפ צייץ: "יש לנו את הצבא החזק בעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 07:10 יא בטבת התשפ

איראן תקפה בטילים בסיסים אמריקאים בעיראק
טילים איראניים, צילום: shutterstock

החלה הנקמה על חיסול סולימאני? הצבא האיראני ירה הלילה (ד') למעלה משנים עשר טילים בליסטיים לעבר שני בסיסים בעיראק, באחד מהם, עין אל אסד, מוצבים חיילים אמריקאים.

על פי הפנטגון, מספר הנפגעים באירוע "קטן מאוד", כשמנגד בטלוויזיה האיראנית טוענים כי 80 אמריקאים נהרגו בתקיפה: "המתקפה הלילה הסבה נזק כבד לבסיסים האמריקנים, למרות שוושינגטון מנסה להסתיר זאת", נאמר בדיווח.

באיראן לקחו בפומבי אחריות למעשה. דובר הממשלה בטהרן הודיע: "איראן אינה מעוניינת במלחמה, אך היא תגיב בעוצמה לכל גילוי תוקפנות". בנוסף, הודה למשמרות המהפכה על "מבצע מוצלח", והבהיר כי מדובר בנקמה על חיסול מנהיג כח אל קדס, קאסם סולימאני, בתחילת השבוע.

https://twitter.com/uunionnews/status/1214703529115443202

משמרות המהפכה האיראניות מסרו הודעה רשמית: "בוצע ירי נגד בסיס 'עין אל-אסד' בעשרות טילי קרקע-קרקע, והפעולה הסתיימה בהצלחה". עוד נמסר: "אנו בטוחים כי הישות הציונית קשורה לפשעי האמריקנים. אנו מזהירים את מדינות הקואליציה כי נגיב על כל מתקפה על ארצנו אשר תצא משטחן". 

מזכיר המדינה מייק פומפאו ומזכיר ההגנה מארק אספר הגיעו להתייעצויות בבית הלבן. בהמשך צייץ נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בטוויטר: "הכל בסדר! טילים שוגרו מאיראן לשני בסיסים צבאיים בעיראק. הערכת נפגעים ונזק מתבצעת עכשיו. בינתיים הכול טוב! יש לנו את הצבא החזק והמצויד ביותר בעולם, ללא ספק!"

שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, לקח גם הוא אחריות על הירי וכתב בטוויטר: "טהרן נקטה צעדים מידתיים להגנה עצמית תחת סעיף 51 באמנת האו"ם. אנחנו לא מעוניינים בהסלמה או במלחמה, אך נגן על עצמנו מפני כל תוקפנות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן