נחתם הסכם צינור הגז בין ישראל, יוון וקפריסין

מנהיגי ישראל, יוון וקפריסין השתתפו בפסגה משולשת באתונה, וחתמו על הסכם צינור הגז East-Med. נתניהו: "זהו יום היסטורי לישראל - שהופכת במהירות למעצמה אנרגטית ולמדינה שמייצאת אנרגיה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/01/20 21:21 ה בטבת התשפ

נחתם הסכם צינור הגז בין ישראל, יוון וקפריסין
מנהיגי המדינות ושרי האנרגיה בפסגה המשולשת, צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס ונשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס נועדו הערב (ה') באתונה במסגרת הפסגה המשולשת, המתקיימת בפעם השביעית. השלושה חתמו המדינות על הסכם צינור הגז "East-Med", שיעבור מישראל, דרך קפריסין ויוון, לאירופה.

על ההסכם חתמו שר האנרגיה יובל שטייניץ, שר האנרגיה ואיכות הסביבה של יוון Konstantinos Hatzidakis ושר האנרגיה של קפריסין Georgios Lakkotrypis. מדובר בהסכם בין-ממשלתי, שמגיע בהמשך למזכר ההבנות שנחתם ב-2017, ולאחר שנערך סקר היתכנות ראשוני. ההסכם מעגן בתוכו את המחויבות של שלושת המדינות להקמת הפרויקט.

ראש הממשלה אמר באירוע החתימה על ההסכם: "זהו יום היסטורי לישראל, משום שישראל הופכת במהירות למעצמה אנרגטית, למדינה שמייצאת אנרגיה".

מנהיגי המדינות ושרי האנרגיה בחתימת ההסכם

מנהיגי המדינות ושרי האנרגיה בחתימת ההסכםצילום: חיים צח, לע"מ

נתניהו התייחס לתחילת זרימת הגז מאסדת 'לוויתן', השבוע: "פתחנו לפני ימים אחדים את שדה הגז ב"לוויתן". זה מביא לנו תפוקות כבירות, אבל עם הייצוא שמתאפשר דרך הצינור הזה, אנחנו נוכל לתת הכנסות של מאות מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל - לרווחה, לבריאות, לצעירים ולקשישים - לכולם. זאת התפתחות יוצאת מן הכלל.
אני גם מציין את העובדה שחתמנו הסכמי אספקה עם שכנינו הערבים. זה מחזק את השלום, זה מחזק את הכלכלה, זה מחזק את העתיד.

"אנחנו קוראים לכל מדינה נוספת שרוצה להצטרף לזה. איטליה קודם תצטרף, אבל גם מצרים, וכל מדינה אחרת שמעוניינת להצטרף לזה. זה יחזק מאוד את הברית.
זהו שינוי גדול מאוד. ישראל הייתה תמיד מדינת קצה, מדינה שבעצם לא היו לה חיבורים, תרתי משמע. עכשיו, יש לנו בנוסף ליחסי החוץ שלנו, שהם פורחים מעבר לכל דמיון, מעבר לכל מה שהגענו, גם ברית ספציפית למען המטרות החשובות האלה במזרח הים התיכון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן