צפו: טראמפ מברך את ישראל בברכת חג שמח

נשא ארה"ב דונלד טראמפ נצפה מברך הערב את עם ישראל בברכת חג חנוכה שמח. גם ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו וראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון הצטרפו לאיחולים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/12/19 19:18 כד בכסלו התשפ

צפו: טראמפ מברך את ישראל בברכת חג שמח
נשיא ארה"ב, טראמפ, צילום: shutterstock

עם תחילת חג החנוכה הערב (א') מנהיגי המדינות ובכירי המערכת הפוליטית בכל רחבי העולם ניצלו את ההזדמנות כדי לאחל חג חנוכה שמח לכל תומכיהם היהודיים. המברך הראשי הוא נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. הקואליציה היהודית - רפובליקנית צייצה סרטון בו מברך טראמפ "חג חנוכה שמח"

;

מי שעוד בירך הוא ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו שאמר "הערב קהילות יהודיות בכל רחבי העולם יתאחדו לחגוג. בשמונה הלילות הבאים הם יתאספו עם חבריהם וקרובי משפחתם כדי להדליק את הנרות במנורה, להתפלל, לסובב סביבונים ולחגוג את הניצחון של האור על החוש. סיפור חג החנוכה הוא סיפור של אהבה ואמונה שגוברת על כל האיומים כנגד כל הסיכויים. היא מזכירה לנו את עוצמתו של העם היהודי, ופה בקנדה החג מספק לנו הזדמנות להוקיר תודה על התרומה הגדולה שתושבי קנדה היהודים מביאים לארצנו".

"ממשלת קנדה תמיד תעמוד לצד הקהילות היהודיות במדינה", הוסיף טרודו, "נצא נגד האנטישמיות והשנאה בכל צורה, ויחד נמשיך לבנות מדינה חדשה וחזקה יותר". בסיכום דבריו אף אמר בעברית: "בשמי ובשם משפחתי, אנחנו מאחלים לכולם חג חנוכה שמח".

בבריטניה, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון פרסם סרטון בו פנה "לכל חבריי היהודים" ואיחל להם "חג חנוכה שמח במיוחד". "השנה יש כל סיבה להיות שמחים בחנוכה. בכל זאת, בנוסף לשמחה מאכילת הלביבות והסופגניות, מי יכול להתווכח עם חג שבו הילדים מקבלים מתנות כל יום למשך יותר משבוע?" התלוצץ.

עוד התייחס לאנטישמיות הגוברת בבריטניה ואמר כי "החג השנה מהווה הזדמנות לחגוג לא רק את הנס, אלא גם את זהותכם היהודית. להציב את החנוכיה בחלון ולהצהיר בדיוק כמו שיהודה המכבי אמר לאנטיוכוס לפני שנים רבות: 'אני יהודי ואני גאה בכך'. בריטניה לא הייתה בריטניה בלי הקהילה היהודית שלה, ונעמוד לצדכם תמיד – בחנוכה ובכל השנה".

ברכה מפתיעה במיוחד הגיעה מצד שגרירות איחוד האמירויות בלונדון, בירת בריטניה. הברכה פנתה כמובן לעם היהודי, ללא איזכור למדינת ישראל, ונאמר בה: "איחולינו החמים לחברנו מהאמונה היהודית ליום הראשון של פסטיבל האורות. מאחלים לכם חנוכה שמח".

https://twitter.com/UAEEmbassyUK/status/1208702231777873920