לראשונה בביקור מדיני: הנסיך צ'רלס יגיע לישראל

יורש העצר של הממלכה המאוחדת, שמועברות אליו עוד ועוד סמכויות מאת המלכה אליזבת, יבקר לראשונה בישראל שלא במסגרת הלוויה, ויערוך פגישות מדיניות. לפני שנתיים ביקר בארץ בנו, הנסיך וויליאם

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/12/19 13:23 כ בכסלו התשפ

לראשונה בביקור מדיני: הנסיך צ'רלס יגיע לישראל
הנסיך צ'רלס, צילום: shutterstock

בית המלוכה הבריטי הודיע כי הנסיך צ’ארלס, יורש העצר של הממלכה המאוחדת, יגיע לביקור בישראל. הביקור ייערך ב-23 בינואר, בעוד כחמישיה שבועות, והנסיך ישתתף בפורום השואה העולמי, אשר יתקיים ב"יד ושם", לציון יום השנה ה-75 לשחרור אושוויץ-בירקנאו

הביקור הוא בהזמנת נשיא המדינה, ראובן ריבלין. ובנוסף, בהזמנתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, יבקר הנסיך גם ברשות הפלסטינית. 

הנסיך ביקר בעבר בירושלים פעמיים, פעם בשנת 2016 בהלווית הנשיא לשעבר שמעון פרס ופעם בשנת 1995 בהלווית ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. אך ביקור זה יהיה הפעם הראשונה בה הנסיך מקיים פגישות מדיניות בישראל וברשות.

המלכה אליזבת השנייה

צילום: shutterstock

צ'ארלס (71), נסיך ויילס על פי תוארו, הוא בנה של מלכת הממלכה המאוחדת, אליזבת השנייה, שמעולם לא ביקרה בישראל, והוא יירש אותה אחרי שתלך לעולמה, או שתחליט להעביר אליו את הכתר. בשנים האחרונות, ככל שהמלכה מזדקנת, היא מעבירה עוד ועוד מסמכויותיה אל בנה, והנסיך ממלא חלק גדול מתפקידיה הרשמיים של המלכה.

בני בית המלוכה הבריטי לא ביקרו בישראל באופן רשמי מעולם, לבד, כאמור, מביקוריו של הנסיך בעת הלוויותיהם של פרס ורבין, וכן ביקורו של הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה, באופן פרטי, בקבר אמו שנמצא בהר הזיתים. לפני כשנתיים וחצי ביקר לראשונה בישראל נציג הממלכה, הנסיך ויליאם (בנו של צ'ארלס), לביקור רשמי.

במקביל, רעייתו של הנסיך צ’רלס, קמילה, תשתתף בטקס הנצחה בפולין לציון 75 שנה לשחרור מחנה הריכוז וההשמדה לשעבר אושוויץ-בירקנאו ב-27 בינואר - יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. באירוע ישתתפו כ-200 ניצולי שואה מבריטניה ומספר מדינות אירופיות אחרות, ארצות הברית, קנדה, ישראל ואוסטרליה.
זה יהיה הביקור הרשמי השלישי של הדוכסית בפולין, לאחר שביקרה בעבר עם הנסיך בשנת 2008 ו-2010. 

שר החוץ, ישראל כ"ץ, בירך על ההגעה של הנסיך צ'ארלס: "אני מברך את הנסיך צ׳ארלס על הודעתו כי יגיע לישראל כדי להשתתף באירוע לציון 75 שנה לשחרור אשוויץ בסוף ינואר. זהו אירוע בעל משמעות היסטורית ומדינית מיוחדת, אליו נערך משרד החוץ".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן