בחסות ארדואן: חמאס תכנן פיגועים מטורקיה

ארגון הטרור תכנן לבצע פיגועים נגד ישראל ובכירים בה, כולל ניסיון לרצוח את ניר ברקת, כשהיה ראש עיריית ירושלים, מאדמת טורקיה, כאשר שירותי הביון הטורקיים מעלימים עין, במקרה הטוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/19 08:12 כ בכסלו התשפ

בחסות ארדואן: חמאס תכנן פיגועים מטורקיה
מחבלי חמאס. ארכיון, צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

העדויות לקשר בין ארגון החמאס לממשל בטורקיה הולכות ונחשפות. הטלגרף הבריטי דיווח אמש כי בחמאס תכננו פעולות טרור וביצוע פיגועים נגד ישראל, גם ביהודה ושומרון וגם פעולות גדולות יותר, כמו ניסיון לרצוח את ח"כ ניר ברקת, בעת שהיה ראש עיריית ירושלים.

עוד דווח כי בחמאס הציעו עשרים אלף דולר למשפחה שתשלח אחד מבניה להיות מחבל מתאבד, וכן כי מפעילי המטה של חמאס באיסטנבול נחשבים לבכירים מאוד בארגון, ומקורבים לראשיו.

העיתון הבריטי חשף תמלילי חקירה של מחבלי חמאס בישראל, לפיהן הארגון משתמש באיסטנבול כבסיס עיקרי לפעולותיו, וכמטה ממנו מועברות הוראות למחבלי הארגון בארץ. עוד נאמר בדיווח כי הקשרים בין חמאס לבין שירותי הביון הטורקיים טובים מאוד, וכי הם שומרים על קשר רציף.

נשיא טורקיה, רג

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואןצילום: shutterstock

בשבוע שעבר נפגש נשיא טורקיה ארדואן, ממובילי הקו התקיף נגד ישראל, עם מנהיג החמאס איסמעיל הנייה, במפגש שהיווה עדות נוספת לקשר הטוב בין הטורקים לבין ארגון הטרור. 

ח"כ ניר ברקת מסר בתגובה כי פנה לשגריר ארה"ב בישראל, וביקש ממנו שארצו תפעל נגד טורקיה: "שוב קיבלנו אישור לעובדה כי טורקיה תומכת בטרור, ונותנת בית חם לחמאס ולכל מי שמנסה לפגוע בישראל", אמר ברקת.

"בעקבות הפרסום שוחחתי הבוקר עם שגריר ארה״ב בישראל דיוויד פרידמן, ובכוונתי להמשיך לפעול כדי שארה״ב תוביל מהלך של סנקציות בינלאומיות קשות נגד טורקיה, שמשמשת כמשטר תומך טרור בדיוק כמו איראן.
זו לא הפעם הראשונה שאני שומע על החוליה הזאת, אבל הפעם הבנו שהטורקים הם אלה שסייעו לה.
גם הפעם זה לא ימנע ממני להמשיך בעשייה ולפעול למען מדינת ישראל".