כרזות אנטישמיות נגד ראש מועצת שומרון

לאחר העימותים של פעילי ה-BDS עם המשלחת של המועצה האזורית שומרון במדריד, פורסמו בעיר כרזות נאצה נגד ראש המועצה דגן. מרכז ויזנטל תקף את הממשלה בספרד: "במקום שתברכו על קיום הכינוס, שתקתם לנוכח האירועים האלימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/19 10:41 יז בכסלו התשפ

כרזות אנטישמיות נגד ראש מועצת שומרון
הכרזה נגד יוסי דגן, צילום: מועצה אזורית שומרון

מספר ימים לאחר אירוע התקיפה במדריד כנגד משלחת השומרון, והעימות שנוצר במקום, מתפרסם כעת כי במדריד חולקו על ידי פעילי ה-BDS כרזות, ובהן איור אנטישמי של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בונה חומה באמצעות גופות של פלסטינים. 

במועצת שומרון אומרים כי על מנת שלא לעורר פחד בקרב חברי המשלחת הוחלט לשמור את האירוע האנטישמי בסוד עד לסיום פעילותה של המשלחת במדריד.  

בתוך כך, הוציא ביום חמישי האחרון מרכז ויזנטל הודעת גינוי רשמית אל שרת החוץ של ספרד, והביע את מחאתו כנגד שתיקת השרה והממשל הספרדי לאחר התקיפה האלימה כלפי המשלחת הישראלית פלסטינית על ידי פעילי BDS. 

בהודעת הגינוי של מרכז וינטל נכתב: "במקום שתברכו על קיום הכינוס, שתקתם לנוכח האירועים האלימים. נראה כי לממשל הספרדי אין כל עניין בתהליך השלום אפילו כשאלו המנסים לקדמו על אדמת ספרד מותקפים בצורה אלימה. אנו נחרדים מהאיומים במוות כנגד שייח תמימי, מקדם השלום שנכח בכנס".