"לא ניכנע ל-BDS": האירוע של המשלחת מהשומרון לא יבוטל

בעקבות תקיפת המשלחת מהשומרון במדריד, דרשה המשטרה המקומית לבטל אירוע של המשלחת באוניברסיטה. ראש מועצת שומרון דגן: לא נרכין ראש בפני בריוני ה-BDS

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/19 13:52 יד בכסלו התשפ

"לא ניכנע ל-BDS": האירוע של המשלחת מהשומרון לא יבוטל
יוסי דגן במדריד עם אחד ממאבטחי המשלחת, צילום: מועצה אזורית שומרון

בעקבות האירועים האנטישמיים ותקיפת המשלחת מהשומרון ע"י פעילי BDS במדריד ביום ג' האחרון, הוחלט לבקשת המשטרה המקומית לבטל את אחד האירועים בו היו צפויים להשתתף חברי המשלחת - באוניברסיטה במדריד. 

גורמים במדריד ציינו כי ישנה התארגנות לקראת האירועים הן של השגרירות הפלסטינית והן של ארגונים אנטישמים בכדי לפגוע בביקור. משטרת מדריד תציב אבטחה לכלל האירועים שיתקיימו היום כסדרם. בנוסף לשני מאבטחים שהוצמדו למשלחת על ידי המשטרה המקומית.

עם זאת, ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, עמד על כך שלפחות אחד מהאירועים יתקיים כסדרו. האירוע יתקיים תחת אבטחה בליווי המשטרה המקומית. במהלך היום תיפגש המשלחת עם סטודנטים ונציגות של הפרלמנט הספרדי במטרה לפעול לשינוי ההחלטה לסימון מוצרים מיו"ש.

כזכור, ביום שלישי קיימה המשלחת אירוע במלון אינטרקונטיננטל במרכז מדריד אליו התפרצו עשרות פעילי BDS שתקפו את חברי המשלחת וניסו לפגוע בהם בצורה פיזית עד שבסופו של דבר הגיעו אל המקום הכוחות המיוחדים של משטרת מדריד שחילצו את המשלחת מהמקום בשלום. במהלך האירוע התעמת ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם פעילי ה-BDS ואמר: "אתם חושפים את הפנים האמיתיות שלכם ואלו פנים מלאות בשנאת יהודים, נגמרו הימים שיהודים פחדו מכם".

כאמור, המשלחת תסיים את יומה האחרון במסגרת אירועי המשלחת, תחת אבטחה ותשוב ארצה בשעות הלילה.