הפרלמנט הצרפתי: שנאת מדינת ישראל היא אנטישמיות

הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי קיבל ברוב גדול החלטה היסטורית, המגדירה את השנאה כלפי מדינת ישראל כאנטישמיות לכל דבר, וקושרת למעשה בין העם היהודי כולו לבין מדינת ישראל

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/12/19 12:33 ו בכסלו התשפ

הפרלמנט הצרפתי: שנאת מדינת ישראל היא אנטישמיות
בניין האסיפה הלאומית של צרפת, צילום: shutterstock

היסטוריה בצרפת. הבית התחתון של הפרלמנט (האסיפה הלאומית) אישר אמש (ג') הצהרה המאשרת כי שנאה כלפי ישראל היא אנטישמיות. 154 חברי פרלמנט הצביעו בעד לעומת 72 מתנגדים.

בהצהרה כלולה גם קריאה למדינות נוספות באירופה לאמץ את הגדרת הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה, והיא מגנה את "השנאה כלפי ישראל המוצדקת רק על ידי תפיסתה כקולקטיב יהודי".

חבר הפרלמנט היהודי, מאיר חביב, אמר בנאומו לפני ההצבעה כי המדיניות הצרפתית כלפי האנטישמיות לא חזקה מספיק: "המדיניות הצרפתית במאבק נגד האנטישמיות היא כישלון", תקף. "יש התפרצות של תקיפות אנטישמיות. 12 צרפתים נרצחו בגלל היותם יהודים מאז 2003. מחצית מהמעשים הגזעניים בצרפת בוצעו כנגד יהודים, למרות שהם מהווים פחות מאחוז האוכלוסייה. מול הדחיפות, הרבה נאומים, מעט מאוד מעשים".

שר החוץ, ישראל כ"ץ, בירך על ההחלטה: "אני מברך על החלטת הפרלמנט הצרפתי לאמץ את הגדרת האנטישמיות של כח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה - IHRA. אימוץ ההחלטה מאשר את דברי הנשיא מקרון שקבע כי האנטי-ציונות הינה פניה החדשות של האנטישמיות. זהו צעד חשוב במאבק באנטישמיות, ואני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבות צרפת".

גם יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הצטרף לברכות ואמר: "אנו מברכים ומצדיעים לאסיפה הלאומית של צרפת ונשיא צרפת, מקרון, על החלטה היסטורית הניצבת כתמרור מוסרי כנגד גילויי האנטישמיות ושנאת ישראל".