ישראל תתבע מהאו"ם הכרה בפליטים היהודים מארצות ערב

שגריר ישראל באו"ם דנון הודיע במליאת העצרת הכללית כי ישראל תתבע הכרה בפליטים היהודים, שנאלצו לברוח מארצות ערב עם הקמת המדינה, ותקף את מדינות האו"ם על צביעותן ביחס לפליטים הללו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/12/19 19:47 ה בכסלו התשפ

ישראל תתבע מהאו"ם הכרה בפליטים היהודים מארצות ערב
האסיפה הכללית של האו"ם, צילום: shutterstock

מליאת העצרת הכללית של האו"ם התכנסה היום (ג') למושב השנתי לציון ההצבעה ההיסטורית בכ"ט בנובמבר, בה החליט האו"ם על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. במהלך הדיון נשא דברים שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, הנציג הפלסטיני, ריאד מנצור, ושגרירים מהעולם.

דנון תקף בנאומו חלק מחברות האו״ם ומתח ביקורת על גישתן החד צדדית בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "במהלך 72 השנים האחרונות, עברתן מגישה פרגמטית לאימוץ מלא של העמדה הפלסטינית. גישה חדשה זו, ׳הדרך הפלסטינית׳, עומדת כמכשול בפני סיום הסכסוך כוון שהיא מעודדת את הפלסטינים לקיים אירועים חסרי תועלת כמו הדיון הזה, במקום להביא אותם למשא ומתן ישיר". לדברי דנון. "חברות האו"ם צריכות להיות מסוגלות לבקר את הפלסטינים כשהם טועים, באותה הדרך שהן מבקרות את ישראל ללא היסוס".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון

שגריר ישראל באו"ם דני דנוןצילום: פלאש 90

דנון התייחס לסוגיית הפליטים היהודים שנאלצו לברוח מארצות ערב עם הכרזת המדינה, ואמר כי האו"ם מפגין צביעות בנושא: "850,000 יהודים נאלצו לברוח מארצות ערב ומאיראן והפכו לפליטים במאה ה-20. יהודים אלו היו נתונים להתקפות ברוטליות בעיראק, במצרים, במרוקו, באיראן ובמדינות רבות אחרות. ועדיין אנחנו לא שומעים את נציגי העולם מדברים עליהם כשהם דנים בפליטי הסכסוך, כנראה כי זה לא משרת את הנרטיב הפלסטיני״.

"בעוד ישראל קיבלה לתוכה את הפליטים היהודים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, אומות העולם התעלמו מהם ובנו מוסדות מושחתים המשרתים רק את מי שנקרא 'פליטים פלסטינים'". הוא הודיע כי ישראל תגיש הצעת החלטה לעצרת הכללית, שמטרתה להכיר באופן רשמי בפליטי יהדות ארצות ערב ואיראן: "כדי לתקן את העוול ההיסטורי שנעשה לפליטים היהודיים, אני מתכוון להגיש הצעת החלטה שתכיר בפליטים היהודים ׳שנשכחו׳ ותתקן את חוסר הצדק ממנו סבלו".